Respectvol

• Peter

Dit forum lezend, kom ik regelmatig het

begrip vergunninghouders tegen.

Omdat vergunninghouders ook kroegbazen

zijn wekt het geheel de indruk, dat de

adoptieprocedures zich tegenwoordig in de

kroeg afspelen.

Toen wij 15 jaar geleden in de procedure

zaten werden de organisaties die adopties tot

stand brachten nog respectvol

bemiddelende organisaties/stichtingen

genoemd.

Heeft het gebrek aan normen en waarden

dan ook hier toegeslagen????????

Peter

• esther

Ha ha, wat een leuke vraag. Wij zijn sinds twee jaar bezig met de procedure en we lezen natuurlijk al langer over alles wat met adoptie te maken heeft. Volgens mij is dit gewoon jargon. Alles en iedereen die met adoptie te maken heeft (VIA, kinderbescherming e.d.), heeft het over vergunninghouders en iedereen weet wat er mee bedoeld wordt. Ik heb niet besefd dat dit als respectloos over kan komen.

• Mei

Maar weet je dan niet dat dat adoptie en de kroeg onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn:)

• mamawannabe

Proost !!!

sorry hoor kan er ook niks meer van maken…

• Annalies

Ha en Meiling heeft het in zijn eigen blad de Meiling Mailing ook over vergunninghouders.

Zeker ook in de kroeg in elkaar gezet.

Het is gewoon het jargon van deze tijd en heeft niets met onrespectvol te maken.

• Meta

Hallo Peter,

Ik neem aan dat het een beetje semi serieus bedoeld is? Benamingen kunnen in de loop der jaren veranderen, en het gebruik van het woord vergunninghouder is absoluut niet respectloos bedoeld. Zoals al gemeld wordt het bij alle instanties gebruikt.

Groeten,

Meta Meulenbelt

• Michiel

en op de diverse plaatsen op internet is ook erg veel kroegpraat te vinden over de vergunninghouders (een term die in de Wet Opneming Buitenlandse Kinderen ter Adoptie ook voorkomt) en het functioneren daarvan :-).

• Evelien

Hallo Peter, de term vergunninghouder wordt inderdaad overal in adoptieland gebruikt. Ik ben blij dat je het onderwerp aanroert want ik vind het woord vergunninghouder heel klinisch en kil, alsof het hier om handel gaat. Als ik met mensen praat die niets van adoptie afweten gebruik ik nooit de term vergunninghouder maar de stichting via welke wij onze kinderen geadopteerd hebben. Groetjes, Evelien

• kim

ik vind vergunninghouder een mooi woord hoor, ik snap niet wat er mis mee is, ik begrijp niet dat men hier zich al druk om maken, mijn broer zou zeggen lekker belangrijk

• Evelien

Hallo Kim,

Ik maak me nergens druk over, ik reageer alleen maar op de (in mijn ogen terechte stelling) van Peter. Wat ik wel jammer vind is dat er zo bagataliserend over deze stelling gedaan wordt.

Groetjes, Evelien