Respectvol

• kim

evelien,het was een reactie op peter,

• Peter

Hallo Evelien,

Wat me verder in dit forum opvalt is dat men

elkaar wat zit na te praten en dat er zo

weinig tegengas wordt gegeven omtrent

zaken die de normen en waarden zo

aantasten.

Soms lijkt me dat de zwijgende meerder-

heid wel erg groot wordt.Om dit enigszins

af te checken las u mijn product respectvol.

Gelukkig hebben we 2 geadopteerde

tieners die volop in het leven staan en

ervan genieten.

Echter ik hou mijn hart vast als ik eraan

denk waar de nu te adopteren kinderen

over 15, 20 jaar staan als ze opgroeien

in gezinssituaties die zo afwijkend zijn

van de huidige, waarvan nog maar eens

bewezen moet worden of het allemaal

zo ideaal is.

Hoe dan ook ik wens iedereen in de

procedures alle succes toe.

Groetjes,

Peter

• kim

ik word hier echt een beetje boos om, sorry hoor, maar je kent onze gezinssituatie niet eens, en dan ben jij bang hoe onze adoptiekinderen over 20 jaar in het leven staan, zorg jij nou maar voor jou kinderen, dan doen wij het wel voor de onze, en wat betreft tegengas, dat gaf ik toch, ik was het niet eens met jou stelling, dat kan toch, de mens hoeft het toch niet overal mee eens te zijn, het ging mij over het woord vergunninghouder, wij kennen er toch ook niets aan doen, dat dit hun benaming is, dit hebben wij niet verzonnen, en nu stop ik, want ik heb geen zin om me verder hier nog in te mengen, groetjes

• esther

Peter, is dit niet iets van alle tijden en geldt dit niet voor alle mensen. Dat laatste wat jij aandraagt heeft namelijk niets met adoptie te maken. Dat heeft namelijk met tijdgeest en een veranderende maatschappij te maken. Dat kun je prettig vinden of minder prettig maar feit is dat wij anders zijn opgevoed dan onze ouders. Wij zullen onze kinderen ook anders opvoeden dan dat we zelf zijn opgevoed! Laten we het nog even doorvoeren. Onze kinderen zullen hun kinderen nog weer anders opvoeden.

Verder krijgt geen enkele ouder vooraf garanties dat hun kinderen goed terecht komen. Dus dat is wat mij betreft een kwestie van bidden om wijsheid, kracht,doorzettingsvermogen en alles wat je meer nodig hebt om je kinderen groot te brengen en ontzettend goed je best ervoor doen.

• Hanneke

Nou nou, je reageert wel snel aangebrand, Kim. Misschien raakt Peter een gevoelige snaar?

Peter mag namelijk net als ieder ander op dit forum denken en zeggen wat ie wil. En ja, ik houd ook mijn hart vast als iemand roept: ik wil een kind, ik heb daar recht op want ik heb een belabberde tijd achter de rug. En ik verzeker je, ik was erbij toen deze persoon dit zei.

Over het woord vergunninghouder het volgende: het woord is er inderdaad ingeslopen, ook onderling noemen we dit zo. Maar niet naar de buitenwereld. Je moet namelijk altijd eerst uitleggen wat dat woord betekent. Wij hebben 't altijd over een officiele adoptiebemiddelaar in Nederland.

groetjes, Hanneke

• Elre

Jongens waar maken jullie zich toch druk om?Om het woordje vergunninghouder?Laat me niet lachen.Laten we ons druk maken over die dingen die echt betekenis hebben!!

En niet over hoe iets heet.

Gr Elre

• Laura

Peter,

je gedraagt je nou niet bepaald respectvol. Wel respect vragen als het gaat gebruikte termen die volgens jou niet kunnen en ondertussen andere mensen de les lezen. Wel eens gehoord van leven en laten leven?

En waar hou jij je hart dan voor vast? Spreek je dan eens duidelijk uit.

De hele maatschappij is verhard, de hele wereld staat op zijn kop omdat mensen geen respect hebben voor elkaars opvattingen en jij gaat preken over “etiquette”. Volgens mij is adoptie nu harder nodig dan ooit.

Laura

• mamawannabe

Oké nu dan ook even een serieuze reactie van mij, in de hoop wat duidelijkheid te scheppen. Uiteraard heeft Peter recht op zijn mening en mag deze geven .Echter wat de meesten hier tegen het verkeerde been schopt is dat hij mensen veroordeelt tot het gebrek aan normen en waarden alleen maar door het gebruik van het woord vergunninghouder. Terwijl 99% van de mensen die zich met adoptie bezighouden niet de link legt naar kroegbazen en het woord vergunninghouder ook niet respectloos bedoelt.

Natuurlijk mag Peter melden dat hij die link wel legt en het dus niet zo netjes vind maar om mensen compleet te veroordelen terwijl zij er niets mee bedoelen wat verder niets te maken heeft met opvoeding en normen en waarden (in mijn ogen) vind ik toch ook iets te ver gaan.

Helaas ben ik bang dat het een welles/nietes discussie gaat worden…

• Evelien

Hallo mammawanabee,

Je schrijft dat 99% van de mensen die zich met adoptie bezighouden het woord vergunninghouder niet met een kroegbaas associeert en het woord zonder bijbedoelingen gebruikt. Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. In die zin maak ik mij ook geen zorgen over de term “vergunninghouder” binnen adoptieland. Het gaat mij om de buitenwereld; mensen die niets van adoptie afweten en geen idee van procedures of wat dan ook hebben. Ik ben moeder van twee kinderen uit China, de oudste is nu bijna 8. Hoewel wij in een stad wonen waar ook andere culturen ruimschoots vertegenwoordigd zijn, heeft onze oudste al heel wat negatieve opmerkingen over haar uiterlijk en achtergrond gehad. Vaak heeft ze dit nog niet door maar wij horen het wel. Daarnaast blijkt dat kinderen onderling erg wreed kunnen zijn, zo heeft mijn dochter bijvoorbeeld al de mededeling gekregen dat ze niet naar de hemel gaat omdat ze Chinese is. De vraag of ze “gekocht” is zit er zeker aan te komen. Wat betreft de volwassenen om ons heen heb ik in de loop van de tijd van volslagen vreemden soms bijzonder persoonlijke en (in mijn ogen) ongepaste vragen gekregen over mijn dochters, hun achtergrond en adoptie. Dit soort zaken heeft mij zeer voorzichtig gemaakt in de uitlatingen die ik doe naar mensen die niet bekend zijn met adoptie of de termen die binnen adoptie gebruikt worden. Ik zal er alles aan doen om mijn kinderen te beschermen tegen vooroordelen etc., ook al betekent dat het niet hanteren van een ogenschijnlijk onbelangrijk woord zoals vergunninghouder. Het is jammer dat mensen dit zo'n onbenullig item vinden, dat is het namelijk niet voor mij. Groetjes, Evelien

• Claudia

Is een vergunninghoduer niet gewoon iemand/ een stichting die een vergunning heeft voor wat ie doet/uitvoert?

Mijn vergunninghouder mag dus bemiddelen in adopties.

Ik begrijp je opmerking niet.

ps het zegt denk ik meer over jou, jij weet blijkbaar hoe kroegbazen genoemd worden???

Je komt er vaak??

Ik ben tegen de 40, hoger opgeleid, en had er nog nooit van gehoord hoor.

:-))))