contra-indicatie

• Liever anoniem

Hallo,

Wij zijn een echtpaar van 37 en 39 jaar. We zijn voornemens om een kind te adopteren en krijgen begin volgend jaar de voorlichtingsbijeenkomsten. Nu hebben wij een vraag waarop we het antwoord niet kunnen vinden.

Deze luidt: gelden er voor ons contra-indicaties omdat mijn vrouw manisch depressief is?

Wij willen voorkomen om met nog meer teleurstellingen te worden geconfronteerd tijdens het gezinsonderzoek en dergelijke. Wij zijn al 6 jaar bezig geweest om kinderen te krijgen maar tot ons grote verdriet is het 4 maal misgegaan. Schroom niet om “te directe” antwoorden te geven, ik hoop dat uw mening of objectieve bevinding er toe bijdraagt dat wij een goed besluit kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,

• kim

ik weet alleen dat er bij ons in het dorp, iemand een gezinsonderzoek kreeg, waarbij vermeld werd dat zij anti-depresivia slikt, en dat zij daardoor niet meer verder mochten voor adoptie, maar bij iedereen kan het verschillend zijn, ik zou dan zeker de moed niet laten zakken, en positief verder gaan met alles rondom adoptie, overleg het anders eens met jullie huisarts, hij of zij kan jullie adviseren over het hoe en wat, succes en ik hoop echt dat jullie wens vervult mag worden

• Meta

Hoi,

Ik denk dat deze e-mail list misschien wat voor jullie is: http://groups.yahoo.com/group/adoptie-handicap/

Deze is voor asp. adoptieouders met een medisch probleem of handicap. Wie weet zitten daar mensen met ervaringsverhalen!

Succes,

Meta

• Ina

Hallo,

Ik denk dat jullie het beste contact kunnen opnemen met een van de vergunninghouders bij voorbeeld Wereldkinderen, Kind en Toekomst of Meiling.

Of met de raad van de kinderbescherming in jullie regio.

Ik denk dat zij jullie wel antwoord kunnen geven op deze vraag.

Verder wil ik jullie veel sterkte wensen en ik op dat het toch positief voor jullie

mag uitvallen.

• Ook anoniem

Ik heb zelf verzwegen in ons gezinsrapport dat ik al een aantal jaar Seroxat gebruik. en blijf gebruiken.

Mijn huisarts stond achter onze adoptie plannen en daardoor hebben wij het kunnen verzwijgen. Zowel in ons gezinsrapport als in de later medische onderzoeken heb ik mij stil gehouden.

Wat wel een probleem kan zijn is dat de “zendende landen” dit een ernstige ziekte vinden en daardoor geen kinderen aan een echtpaar met deze problematie toewijzen.

Psychiater bezoek kan ook negatief uitvallen in de beslissing van een vergunninghouder om te bemiddelen. In het geval van manisch depressief is het natuurlijk moeilijker om alles uit de rapporten te houden.

Dus ik zou adviseren bel eerst met vergunninghouders om een en ander af te checken.

Stg Meiling werkt met vrijwilligers en zij zijn erg persoonlijk. Ik zou het eerst daar proberen.

(Wij hebben via WK en Meiling geadopteerd)