TV programma over adoptie

• redactie Grenzeloos Verlangen

Binnenkort start de Evangelische Omroep met een nieuw televisieprogramma over adoptie: ?Grenzeloos Verlangen?. Presentatrice Marion Lutke volgt echtparen bij alle voorbereidingen die worden getroffen bij de adoptie van hun kindje. Op welke manier betrek je familie en vrienden in het proces? En hoe verdiep je je in de culturele achtergrond van het adoptiekind? Welke rol speelt de (kerkelijke)gemeente in dit alles? Marion Lutke reist daarna met de ouders af naar het buitenland en is erbij als de ze het adoptiekind ontmoeten.

De redactie is op zoek naar gelovige mensen die binnen nu en 5 maanden afreizen naar het buitenland om daar hun adoptiekindje op te halen. Voordat de eerste filmopnamen beginnen, vindt er een uitgebreid en wederzijds vrijblijvend voorgesprek plaats.

Als u meer informatie over ons programma wilt, dan kunt u ons bereiken op tel. 035-6263000 SkyHigh TV redactie Grenzeloos Verlangen

• Triangle

"Presentatrice Marion Lutke volgt echtparen bij alle voorbereidingen die worden getroffen bij de adoptie van hun kindje. Op welke manier betrek je familie en vrienden in het proces? En hoe verdiep je je in de culturele achtergrond van het adoptiekind? Welke rol speelt de (kerkelijke)gemeente in dit alles? Marion Lutke reist daarna met de ouders af naar het buitenland en is erbij als de ze het adoptiekind ontmoeten.

De redactie is op zoek naar gelovige mensen die binnen nu en 5 maanden afreizen naar het buitenland om daar hun adoptiekindje op te halen."

Als je adoptiestellen van het begin tot het einde gedurende hun adoptieprocedure wilt volgen zoals hier gevraagd wordt, waarom dan opzoek naar paren die tussen nu en 5 maanden afreizen om hun kindje op te halen?

Als je nagaat dat de procedure meer dan 2 jaar in beslag neemt (nog los van de periode ervoor waarin besloten wordt over te gaan tot adoptie!) en gedurende deze periode bijv. de VIA cursus plaatsvindt kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het weer een halfslachtig tv-programmaatje gaat worden. Schijnbaar is het steeds alleen maar ‘leuk’ om de laatste paar maanden én natuurlijk het ophalen daadwerkelijk te volgen en in beeld te brengen, maar zijn de jaren die hier aan vooraf gaan klaarblijkelijk niet smeuiig genoeg. Vergelijkbaar aan Spoorloos, het zoeken-en dan vinden en oh wat zijn we gelukkig. Maar dan……..!!??

Misschien wat bot gesteld maar dit moest me echt even van het hart.

vriendelijke groet, Triangle

• Hanneke

Prima, dat er weer eens aandacht wordt besteed aan adoptie op tv. En nu eens niet negatief, althans daar ga ik van uit.

Toch een vraag: waarom niet voor een formule gekozen waarin de adoptiedriehoek naar voren komt? Ook kinderen en afstandmoeders hebben een VERHAAL te vertellen, met de nodige emoties (geen tv immers meer zonder emotie).

En verder een leuke column van Stephan Sanders (hmm, zeker niet EO genoeg, da's jammer ;).

Misschien gaat het de redactie om het moment supreme (de overdracht; wat ik overigens persoonlijk NOOIT op tv zou willen laten zien, da's prive, maar goed da's ieder zijn vrije keuze). Maar er zijn zoveel andere momenten voor betrokkenen die mooi, ontroerend, vertederend of juist verdrietig en pijnlijk zijn. Nou ja, 't is maar een idee.

groetjes en veel succes,

Hanneke

• Mirte

ik zou wel graag willen weten wanneer dit programma op tv komt.dus als iemand dit toevallig weet….

• Ina

Ik dacht in het voorjaar van 2005. Bij de EO.

En het gaat heten Grenseloos Verlangen.