Voorkeur meisje/jongen

• Frederike

Ik heb een vraagje mbt het uitspreken van een voorkeur voor een meisje uit China. Wij hebben pas het onderzoek van de raad van kinderbescherming gehad en in ons gezinsrapport staat dat we graag een meisje willen adopteren ook hebben we dit aangegeven in onze persoonlijke brief,Wij vinden het heel erg leuk een meisje en aangezien de meeste kindjes uit China meisjes zijn vonden we het ook geen probleem deze voorkeur uit te spreken,nu ben ik zo benieuwd of er ook daadwerkelijk rekening met deze voorkeur word gehouden of blijft het afwachten,ik wil me nl niet gaan instellen op een meisje als er ook een jongen kan worden voorgesteld,want dat zou ik niet eerlijk vinden t.a.v het jongetje…

• Ina

Ik denk dat ze daar wel rekening mee hou.

Maar toch wil ik even kwijt dat ik niet snap

waarom je perse een meisje wilt op geven.

Als je zwanger bent heb je die keus toch ook

niet. En ieder kind heeft toch recht op ouders.

En eigenlijk vind ik ook dat je de voorkeur niet

zou mogen aangeven.Maar goed dat is mijn mening.

• marianne

bij de eerste mag je volgens mij geen voorkeur opgeven, bij een tweede wel

• Meta

Hallo Frederike,

Er wordt wel rekening mee gehouden, maar een heel enkele keer wordt er een jongetje voorgesteld terwijl de voorkeur voor een meisje was aangegeven. Wij hebben in ons rapport en brief staan dat het niet uitmaakt, maar ook dan is de kans dat een meisje voorgesteld wordt uit China verreweg het grootst.

Ik zou nog niet teveel jurkjes en maillootjes kopen ;-))

Groetjes,

Meta Meulenbelt

Mama van een dochter van bijna 3 en wachtend op een voorstel van een kindje uit China

• carola

Hallo,

Bij wereldkinderen konden wij geen voorkeur opgeven voor een jongen of meisje uit China. Uiteindelijk kregen wij een dochter.

Groetjes Carola

• kim

bij ons werd ook duidelijk verteld, dat wij bij de eerste geen voorkeur op mochten geven, op de site van wereldkinderen staat dat ook vermeld, daar staat bij dat de jongens ook een eerlijke kans moeten krijgen, en terecht, als je zelf zwanger bent, kan je ook niet kiezen

• Meta

Bij st. Kind en Toekomst mag voor China wel de voorkeur voor een meisje worden uitgesproken, dit met name omdat er meest meisjes worden voorgesteld uit dit land. Voor China maakt dit dus niets uit eigenlijk. Voor een aantal andere landen mag geen voorkeur worden uitgesproken.

Groeten,

Meta

• Yvonne

Hallo Meta,

Een voorkeur voor een jongen of een meisje mag bij Kind en Toekomst bij kinderen tussen de 24 en 48 maanden sinds kort niet meer, zie de site van Kind en Toekomst.

Toen wij onze intake hadden kon dat nog wel en hebben ook wij voor een meisje gekozen omdat mijn partner al twee zonen had en nu wel eens graag een dochter wou. Ik denk dat je best je voorkeur op mag geven als die mogenlijkheid er nou eenmaal is.

groeten van Yvonne, ook wachtend op een voorstel.

• kim

in jullie situatie snap ik het wel, dat je er dan een dochter bij wil, maar als je nog geen kinderen heb, wat maakt dat dan uit of je nou een jongen of een meisje krijgt, het lijkt wel een vorm van discriminatie, ik vind dat echt niet kunnen hoor, wij hebben toevallig een dochter gekregen, maar een zoon was net zo welkom geweest

• Ina

Helemaal mee eens Kim!

We wachten nu ook op een voorstel uit China.

We hebben nu een dochter maar ik hoef nu echt

niet een jongentje of zo.(rijkelui wens) Als het weer een meid is

is het ook van harte welkom.