Kan ik me volledig in vinden als je zelf zwanger zou zijn weet je toch ook niet wat het wordt en ben je ongeacht het geslacht er heel erg blij mee lijkt mij.
Jongen meisje maakt mij niks uit allebei even welkom.
Groetjes Froukje
Hoi,
Waarom geen voorkeur uitspreken voor een jongen of meisje, maar wel een voorkeur mogen uitspreken voor een gezond kind of een baby.
Hierbij sluit je alle minder gezonde kinderen en oudere kinderen, die juist een veilig plekje nodig hebben, ook uit.
Wij zelf hebben twee jongens en bewust nooit voorkeur uitgesproken voor het geslacht, toch heb ik er geen moeite mee wanneer mensen dit wel doen.
Ik respecteer ieder zijn keuze. Of het mijn keuze zou zijn doet er niet toe.
Groetjes linda
Frederike schreef:
>
> Ik heb een vraagje mbt het uitspreken van een voorkeur voor
> een meisje uit China. Wij hebben pas het onderzoek van de
> raad van kinderbescherming gehad en in ons gezinsrapport
> staat dat we graag een meisje willen adopteren ook hebben we
> dit aangegeven in onze persoonlijke brief,Wij vinden het heel
> erg leuk een meisje en aangezien de meeste kindjes uit China
> meisjes zijn vonden we het ook geen probleem deze voorkeur
> uit te spreken,nu ben ik zo benieuwd of er ook daadwerkelijk
> rekening met deze voorkeur word gehouden of blijft het
> afwachten,ik wil me nl niet gaan instellen op een meisje als
> er ook een jongen kan worden voorgesteld,want dat zou ik niet
> eerlijk vinden t.a.v het jongetje…
Dank voor alle reakties,Ik snap heel erg goed dat sommige mensen moeite hebben met de voorkeur uit spreken voor een jongen of meisje en wil daarom toch nog even duidelijk toevoegen dat een jongen uiteraard heel welkom is,maar bij ons is het zo dat ik gewoon eerlijk heb gezegd dat ik mezelf helemaal zie met een chinees meisje en dat ik dat ook geweldig zou vinden,vandaar dat dit in het rapport is gekomen en toen ze bij de intake vroegen om een lijst in te vullen heb ik dit gewoon eerlijk ingevuld,maar nogmaals dit neemt niet weg dat een jongetje niet welkom is,ik zou dan net zo blij zijn. Ik vind het wel waar wat Ina zegt er word ook voorkeur voor leeftijd en gezondheid uitgesproken dus dan is het uitspreken van een voorkeur van het geslacht toch niet zo heel erg,maar nogmaals iedereen heeft daar een eigen menig over en ik denk dan ook dat het belangrijkste is dat mensen elkaar daar in respekteren, groetjes frederike
ben het helemaal met je eens ! ik snap dat voorkeursgedoe ook totaal niet. Als je zwanger bent heb je ook geen keuze. Voor mij voelt het hele proces van adoptie als zwanger zijn. Daar hoort dus ook de spanning bij van zal het een jongetje of een meisje worden. Het duurt bij ons alleen jaren in plaats van maanden en het kost veeeeeeeeeel meer geld. En dat vind ik ook zo oneerlijk. Kan me voorstellen dat het financieel voor veel mensen niet haalbaar is om te adopteren. Wij moeten de komende jaren ook elk dubbeltje gaan omdraaien en dan is het nog maar de vraag of we het gaan redden. Nu hebben we wel mensen in onze omgeving waar we eventueel kunnen aankloppen voor wat extra's maar toch….Lenen doe ik nie graag, heb liever geen schulden.
Dus jij hebt helemaal geen voorkeur opgegeven?
Jongen meisje, welke leeftijd dan ook en welke SN dan ok, allemaal prima?
Adoptie is niet hetzelfde als zwanger zijn.
Jammer genoeg moet je keuzes maken.
Wat mij betreft zou dat allemaal openblijven, zodat alle kinderen( jong en wat ouder, zonder en MET SN) een papa en mama zouden krijgen, maar dat is dus niet zo.
Iedereen geeft grenzen aan. en die zijn bij een ieder weer anders. laten we dan niet roomser zijn dan de paus en anderen veroordelen, terwijl je zelf wel degelijk ook grenzen aan geeft
ik ben het niet helemaal met jou eens, mijn man is rolstoelafhankelijk, dus wij hebben bewust gekozen voor een gezond kindje, ivm onze gezinssituatie, ik ben het er wel mee eens als je allemaal gezond bent, om open te staan voor een SN-kindje, maar je moet er wel als ouder voor 100% achterstaan, want er komt heel veel bij kijken, je zal veel ziekenhuisbezoeken moet afleggen, en jou kindje heeft er niets aan, als je als ouder hier niet mee weet om te gaan, maar ik begrijp jou schrijven wel, alleen vind ik voorkeur jongen/meisje niet echt van belang
Hoi kim, natuurlijk begrijp ik je keuze.
Daar ben je ook helemaal vrij in.
Ik denk overigens dat veel mensen niet precies weten wat SN in houdt.
Voor veel kinderen hoef je echt niet steeds naar het ziekenhuis. Kinderen die een oog of hand missen. aan 1 oor doof zijn.
Een hartafwijkling hebben waar ze goed mee kunnen leven…..
ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat bijna alle mensen grenzen aangeven bij een adoptie procedure em dat men dan niet net moet doen of de ene grens “slechter” is dan de andere
Toen wij begonnen met adoptie gingen we van een meisje uit.
We hadden allerlei argumenten waarom wij een meisje wilden. De meeste sloegen eigenlijk nergens op.
We vermoeden dat een meisje het in ons land gemakkelijker zou hebben dan een jongen. (je hoort meestal verhalen van “buitenlandse” jongens die iets uithalen maar de meisjes halen het nieuws meestal niet.
Wij dachten dat het voor meisjes gemakkelijker zou zijn om een partner te vinden.
En dat een meisje gemakkelijker op te voeden zou zijn. en zo voort…
Wij hebben bewust gekozen voor een land (Taiwan) waar je geen geslachtsvoorkeur kon aangeven. en een land waar je ook moest aangeven waar je grenzen liggen wat betreft SN. Wij wilden bewust niet een SN procedure hebben maar we wilden wel wachten op het kindje dat nu juist voor ons bestemd was.
Ik denk dat als er een kind geplaatst word in een gezin dat er niet in past dat zowel de adoptie ouders als het kind er niet mee gebaad is.
Ik vindt het juist goed als iemand duidelijk zijn grenzen aan kan geven ook wat betreft de geslachts voorkeur. Wel vallen er dan wat landen af waarbij het niet kan.
Enkele vergunninghouders vinden het niet prettig als er in het gezinsrapport een duidelijk geslachts voorkeur staat. (afhankelijk van het te kiezen land)
Maar daar kan je van tevoren naar informeren bij de vergunninghouders.
Enigzins kan je een geslachtskeuze sturen. Thailand komen veel jongens vandaan en uit China de meeste meiden.
Trotse moeder van 2 jongens.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?