lange wachttijden WAAROM ?? en ff voorstellen

• Debster

hallo allemaal,

Ben helemaal nieuw op dit forum, dus zal me eerst ff voostellen. Ik ben Debby, een vrolijke enthousiaste jongedame van 30 lentes. Samen met mijn man droom ik van een gezinnetje. Vanaf het begin wisten we dat dit niet zonder slag of stoot zou gaan, want ik heb het Syndroom van Turner waardoor ik zelf niet zwanger kan worden. Uit eindelijk besloten we afgelopen juni om de sprong te wagen en ons op te geven voor adoptie. We weten dat dit een lang en traject zal worden, maar het valt niet mee hoor ! Normaal moet iemand 9 maanden op een kindje wachten, maar zoals het er nu uitziet gaat het bij ons 4 jaar of misschien wel langer duren. Het was wel even schrikken toen ik de VIA vanmorgen aan de lijn had en ze zonder blikken of blozen vertelden dat we het eerste kwartaal 2006 aan de beurt zijn voor de voorlichting. Da's gewoon nog 1,5 jaar !! Heb gelijk weer een megadip natuurlijk…Kan iemand me misschien opvrolijken met een leuk en positief verhaal ? En tips om de komende 1,5 jaar door te komen zijn ook meer dan welkom. Graag hoor ik van jullie hoe jullie deze verschrikkelijke tijd zijn doorgekomen. Is er misschien iets wat we kunnen doen ondertussen ?

Hopenlijk tot gauw !

Groetjes Deb

• Meta

Hallo Deb,

Als je al een idee hebt uit welk land je wilt adopteren zou je lid kunnen worden van een e-mail list over adoptie uit dit land. Ook om je te oriënteren.

Je kunt donateur worden van één of meer vergunninghouders, dan ontvang je hun blad iedere twee maanden (meestal) en heb je wat te lezen.

Er zijn veel boeken over adoptie: http://www.freya.nl/frboek1.htm er zijn veel meer sites over boeken.

Je kunt een abonnement nemen op het adoptietijdschrift via http://www.adoptie.nl/

Als je donateur wordt van bijv. St. Kind en Toekomst kun je naar huiskameravonden, Wereldkinderen organsieert in allerlei regio's open dagen (zie hun website).

Kortom, er is van alles te doen aan voorbereiding!

Groetjes,

Meta Meulenbelt

• karel

Hoi,

Ja het wachten duurt lang. Maar als je bedenkt dat er per jaar ongeveer 1000 kinderen naar Nederland komen, en dat er ongeveer 3000 aanvragen per jaar zijn dan weet je waarom het zo lang duurt. En het schijnt zo te zijn dat steeds meer mensen zich opgeven voor adoptie.

Ga ondertussen een nieuwe hobby beginnen, een studie, of lees veel over adoptie.

Zorg voor een goede invulling deze anderhalf jaar. En ga er verder maar vanuit dat adoptie een zeer langdurige zaak is met veel onderzoeken. En als je je kindje eenmaal hebt, ben je het allemaal weer vergeten.

K.

• lin

Zaol meta aan geeft word lid van email lijsten hebben wij ook gedaan, gaat de tijd ook wat sneller en je krijgt heel veel info yahoo heeft ook heel veel mail lijsten of op de zoek machine adoptie intypen en je krijgt veel info, ik wil jullie heel veel succes wensen met het lange wachten, wij hopen over een aantal maanden een kindje uit china te ontvangen, we hebben ons in 2001 opgegeven en hebben dan bijna 4 jaar gewacht en daarvoor bijna 8 jaar medische molen.

groet van lin

• ikke

Hoi

Ik sluit me aan bij alle tips van voorgaande berichten en daarnaast heb ik al (misschien wat gekke) tip:

Maak lijstjes (dagen of weken) en streep af, of kleur in. Dan zie je dat het (toch wel) een beetje snel gaat (achteraf lijkt dat natuurlijk altijd wat meer zo).

Ik heb een maandenlijstje, een wekenlijstje en sinds kort een dagenlijstje. Via internet een kalender uitgedraaid tot en met 2008 ! Ik weet het het lijkt eem beetje overdreven misschien, maar voor mij is het een grote steun. Heb nu toch al bijna 10 hokjes mogen inkleuren in mijn maanden-lijstje want we staan nu alweer bijna 10 maanden ingeschreven ! En onze cursus is over 57 weken hihi !

Het helpt mij !

Groetjes en succeslin schreef:

>

> Zaol meta aan geeft word lid van email lijsten hebben wij ook

> gedaan, gaat de tijd ook wat sneller en je krijgt heel veel

> info yahoo heeft ook heel veel mail lijsten of op de zoek

> machine adoptie intypen en je krijgt veel info, ik wil jullie

> heel veel succes wensen met het lange wachten, wij hopen over

> een aantal maanden een kindje uit china te ontvangen, we

> hebben ons in 2001 opgegeven en hebben dan bijna 4 jaar

> gewacht en daarvoor bijna 8 jaar medische molen.

> groet van lin