Hoi,
wij zijn al een tijdje aan het denken over adoptie. We hebben 2 biologische kinderen en een pleegzoon.. als 4de kind zouden we nog een adoptie kind willen… Gewoon uit visie dat er teveel kinderen zijn die niet in een gezinssituatie kunnen opgroeien… Nou als wij plaats hebben… 1 en 1 is 2… (hoef ik niet weer helemaal zwanger te worden, want hoewel ik blij ben dat ik zwanger kan worden, vind ik het niet zo super, om nou nog een keer zwanger te worden.)
Maar nu heb ik twee dingen die mij bezighouden:
Als eerste… is dat wel zo… Als ik hoor over de wachtlijsten enzo… tja… je zou dan denken dat er teveel gezinnen zijn dan kinderen.
Daarnaast heb ik ook moeite met de kosten die eraan vast kleven. Niet zozeer dat het veel geld kost enzo. Ik bedoel, geld is maar geld. Maar het geeft mij het gevoel van een kindje kopen als rijke westeling. Het is ook heel stom, want ik ken een aantal adoptiegezinnen, en voor hen vind ik dat niet opgaan, dus het is niet op die manier bedoeld, maar toch geeft het mij persoonlijk dat rotte gevoel….
Hoe staan jullie hierin… Ik ben wel benieuwd en het helpt mij/ons bij de keuze te maken, om wel of geen adoptie kind te gaan proberen te krijgen.
gr.