gescheiden en adopteren

• daniella

hallo allemaal

Is er soms iemand die dezelfde ervarig als ik heb?

Vorig jaar ben in gescheiden

Mijn ex-man en ik waren bezig met de adoptie procedure, de cursus afgerond en waren aan het wachten op het gezins onderzoek. Gezien de relatie echt niet goed ging heb ik met veel pijn in mijn hart besloten te gaan scheiden.

Met het idee dat mijn adoptie-droom dan in duigen zou vallen.

Dit blijkt echter niet het geval te zijn. De procedure is stil gezet en ik kan binnen 2 jaar alsnog verder met de procedure. Wel als alleenstaande dan.

is er iemand die dit ook mee heeft gemaakt? Wat is jullie ervaring? Heeft er buiten dit verhaal iemand anders een alleen-adoptie gedaan? Inmiddels heb ik wel een hele lieve vriend die ook wel positief tegenover adoptie staat, mij in alles wil steunen en ook papa voor het kindje zal willen zijn, maar het blijft toch een alleenstaande-adoptie!

ik hoor graag jullie reactie's Bedank!

Daniella

• Yvette

Hoi Daniella,

Als je voornamelijk als alleenstaande verwacht je kindje te zullen gaan opvoeden (bijvoorbeeld in een weekend LAT relatie) en als alleenstaande adopteert is er de alleenstaande Yahoo maillijst waar reeds 50 alleenstaande vrouwen lid van zijn. Voor een groot deel gescheiden vrouwen met 0 of 1 kind. Deze lijst kan je vinden op http://groups.yahoo.com/group/adoptiedooralleenstaanden/ en dan op “join this group” klikken.