oudste kind mee?

• A

Hallo,

Wij zitten met het volgende probleem; ons oudste kind wordt in december a.s. 7 en wij verwachten medio volgend jaar een voorstel voor een Chinees kindje.

Onze oudste is zeer aanhankelijk en heeft nog maar 1 x in zijn leven ergens gelogeerd. Wij hangt echt aan ons en ik denk dat 2 weken zonder ons een probleem wordt. Wij weten uit ervaring, dat hij reizen met het vliegtuig en ver weg gaan erg leuk vindt en dat dit ook altijd erg goed gaat. Hij is erg behulpzaam naar kleine kinderen toe en kan ook goed met hen overweg.

Wij vragen ons nu af of dat wij hem wel of niet mee zullen nemen als wij ons andere kindje op gaan halen. Kan iemand ons zijn of haar ervaringen hierover laten weten.

Alvast bedankt voor uw reacties.

Groetjes van A

• Yvette

Hoi A

Ik zit in dezelfde situatie. Ik verwacht te reizen juli volgend jaar en heb een dochter die dan 5,5 jaar oud is. Ik ben alleenstaand. Ik heb erg getwijfeld met name omdat ik bang ben dat ze in China ziek wordt. Maar ik heb besloten haar mee te nemen. Ze is zo oud dat ze alles heel bewust mee beleeft en deelgenoot wordt van het hele proces met alles erop en eraan. Dus ook de emoties, slapeloze nachten etc. Maar ik kan me niet voorstellen haar hier 2 weken achter te laten (ook al is dat een goed logeeradres) en na die weken met een nieuw kindje op de arm op Schiphol te arriveren. Maar dit is een beslissing die ieder voor zich moet nemen natuurlijk. Jullie kind is nog ouder dan die van mij dus dan zou het -in theorie- nog beter moeten kunnen. Het kost wat extra maar het is een levenservaring en levensmoment voor jullie en hem samen en dat is heel wat waard lijkt me.

• Marcella

Natuurlijk neem je je kindje mee, dat kind is toch onderdeel van het gezin. Gesamelijk ga je het gezin completeren met nog een kindje. Het is volgens mij echt alleen maar goed voor je kind om erbij te zijn als hij zijn brusje gaat halen, weet hij gelijk waar zijn brusje vandaan komt!!!

• Mei

het is te kort door de bocht om te zeggen dat het alleen maar goed is. dat is per kind verschillend. voor mijn oudste was het toen een goede beslissing om haar mee te nemen. Een paar jaren later was het voor haar en onze tweede beter om niet mee te gaan om onze derde op te halen.

Hoe is de gezondheid van je kind?

wil je kind wat weten van het land van herkomst , heeft het zijn haar eigen adoptie geschiedenis al enigzins verwerkt?

En..je kunt prima alleen naar china reizen zodat 1 van de ouders bij je kin(eren) blijft

( geldt natuurlijk niet voor singels, kan me heel goed voorstellen dat je juist dan je kind meeneemt)

• Alice

Hallo A,

Wij gaan begin December naar China om onze dochter op te halen.

Onze zoon gaat mee.

Maar sinds hij weet dat wij naar China gaan is hij bang om verlaten te worden.

Onze zoon kan geen moment meer buiten ons,terwijl hij daar eerst geen problemen mee had.

Maar om hem thuis te laten komt niet in ons op,ik kan helemaal niet zo lang zonder hem en ook kan hij niet zo lang zonder ons.

Wij kunnen alleen maar hopen dat het goed gaat.

Kijk ook eens op oude berichten van dit prikbord,ik had namelijk de zelfde vraag en iemand reageerde daar op en gaf mij haar site,dat heeft mij veel geholpen.

Groetjes van Alice