medische keuring

• janneke

Hallo,

Ik las op een pagina van een a.s. adoptieouderpaar dat zij een medische keuring bij hun eigen huisarts hadden laten doen voor de Raad van Kinderbescherming.

Volgs mijn informatie moest je een keuring laten verrichten bij een andere arts dan als je eigen huisarts. Ons heeft het nogal wat telefoontjes gekost voordat wij iemand vonden die dit wou doen. Andere huisartsen bij ons in de buurt hadden het allemaal te druk etc.Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Groet,

Janneke

• Joost

Beste Janneke,

Mij is verteld dat er meestal maar een beperkt aantal huisartsen per werkgebied is die dit doen. Je eigen huisarts zal je het beste kunnen informeren hoe de taakverdeling in jullie omgeving is.

In ons geval was het eenvoudig omdat een vriend van ons huisarts is. Op zondag avond gekeurd worden is ook apart.

Succes

Joost

• angelique

hoi janneke

Ons werd ook verteld dat je de keuring door een andere arts moest laten doen dan je eigen huisarts. Wij zitten bij een huisartsenpost van 3 huisartsen wanneer je eigen arts al vol zit kun je bij een collega terecht.Ik heb daar toen geínformeerd of èèn van de andere artsen onze keuring wou doen en dit was echt geen probleem. Wij konden zelfs kiezen wie van de andere 2 de keuring zou doen.

Zo zie je maar dat het niet overal problemen opleverd.

groetjes angelique

• marianne

je moet het gewoon voorleggen bij je eigen huisarts, hij regelt dan dat een andere huisarts tekent, kleine moeite voor hem of haar, en het scheelt jou telefoontjes

• Anja

Wij hebben via onze eigen huisarts een telefoonnummer van een andere arts in onze gemeente gekregen. We konden daar al diezelfde week terecht. Zo gepiept dus.

Gr. Anja