kinderen vanaf 2 jaar

• janneke

Hallo mensen,

Wij zoeken mensen die ervaring hebben met het adopteren van een kindje vanaf 2 jaar. Wij wilden graag een kindje uit China adopteren maar nu blijkt dat het hier ivm de leeftijd toch vaak gaat om een special need kindje. Wij komen nl ivm onze leeftijd(44 en 42 jr) in aanmerking voor kinderen vanaf 2 jaar. Wij hebben al op de sites v.d. vergunninghouders rondgeneusd.Wie heeft hier ervaring mee en kan ons tips geven over andere landen of toch adoptie uit China etc. Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Janneke

• Margreet

Hoi Janneke

Wij zijn dit jaar thuis gekomen met een gezonde dochter van 2,5 jaar oud uit China. Ik heb begrepen, dat er minder gezonde oudere kinderen uit China ter adoptie worden aangeboden. Ze zijn er wel, maar hebben dan een medisch verleden. Ze vallen echter niet onder de special needs, aangezien ze geen behandeling of hoogstens 1 operatie nodig zijn. Te denken valt aan een reeds gesloten lipspleet.

Zelf waren wij helemaal uitgegaan van een kind met een licht medisch dossier. Wij kregen echter een gezonde dochter. Het kan dus wel. Maar een kind met een licht medisch dossier was bij ons ook zeer welkom geweest.

Ik wens je sterkte bij het maken van een keuze. Groetjes Margreet

• Meta Meulenbelt

Hallo Janneke,

Via Kind en Toekomst zijn iets oudere kinderen te adopteren uit Oost-Europa. In hun blad stond dat de wachttijd relatief kort is en dat er tot op heden nog niet zoveel belangstelling is (het zijn vrij nieuwe contacten). Ik zou zeker contact met hen opnemen als je belangstelling hebt.

Groeten,

Meta Meulenbelt

• Mei

Zoals al geschreven zijn de meeste kinderen boven de 2 wel gezond, sommigen hebben een medisch verleden. In de ogen van china zijn ze dus niet SN, want ze hebben vaak geen extra zorg meer nodig, je kunt inderdaad denken aan een gerepareerde hartafwijking of lipspleet etc.

Persoonlijk vind ik de adoptie van kinderen van 2 jaar en ouder heel erg leuk . Twee van mijn kids waren boven de 2 en het gaat prima met hen.

Je kunt natuurlijk ook meteen kiezen voor een SN procedure. daarbij kun je denken aan kinderen die een hartafwijking hebben, een schisis, een hand, arm, voet, oog, oor etc missen

Stuk voor stuk prachtige kinderen, die soms wat extra zorg nodig hebben

Succes met je beslissing

• desiree

We hebben sinds 3.5 maand 2 adoptiekinderen, een meisje van 9 jaar en een jongentje van 6 jaar. Uit Brazilie.

Als je meer info wilt kan ik je van alles vertellen (moet je maar even prive-mailen) of onze website ‘Braziliaantjes’ bezoeken.

Succes.

Desiree janneke schreef:

>

> Hallo mensen,

>

> Wij zoeken mensen die ervaring hebben met het adopteren van

> een kindje vanaf 2 jaar. Wij wilden graag een kindje uit

> China adopteren maar nu blijkt dat het hier ivm de leeftijd

> toch vaak gaat om een special need kindje. Wij komen nl ivm

> onze leeftijd(44 en 42 jr) in aanmerking voor kinderen vanaf

> 2 jaar. Wij hebben al op de sites v.d. vergunninghouders

> rondgeneusd.Wie heeft hier ervaring mee en kan ons tips geven

> over andere landen of toch adoptie uit China etc. Alle tips

> zijn welkom.

> Groetjes,

> Janneke

• Yvonne

Hallo Janneke,

Ik las in het tijdschrift van Stichting Flash dat ze voor vier oudere kinderen uit Hongarije adoptieouders zochten.

Misschien ook een idee, Hongarije.

groeten van Yvonne.