Hallo,
Ik heb onlangs het prentenboek Morgen ga ik naar China in handen gekregen van Imme Dros. Leuk dacht ik, maar ik heb toch wat moeite om dit verhaal voor te lezen aan mijn kleuter. Het verhaal: Het jongetje Jan is boos en zegt naar China te gaan want daar zijn de kinderen de baas. Dan blijkt uit het verhaal dat dat komt omdat de mensen daar maar 1 kind hebben. Tja, daar heb ik dus een beetje moeite mee, want dat is nou ook meestal de reden dat de kinderen te vondeling worden gelegd. Aan de andere kant is het ook de waarheid en die moet ook worden verteld. Ik vraag me alleen af of je dit met dit boek moet doen. Bovendien wordt even verderop verteld dat het hondje Waf niet meemag naar China want daar worden hondjes opgegeten. Wat vinden jullie? Voorlezen of wegleggen?
Overigens heb ik nog een leuke boekentip: Ping Li en zijn vlieger. Daar genieten we al een jaar van. Gaat niet over adoptie of zo, maar speelt zich af in China.
Hebben jullie overigens nog tips van leuke boekjes waarin speels de term adoptie wordt uitgelegd?
Heel erg bedankt alvast,
Hanneke