ervaringen met NAS

  • Cathelijne

    Hallo!

    Heeft iemand hier al ervaring gehad met het adopteren van een kindje via de Nederlandse Adoptie Stichting, of staat daarvoor op de wachtlijst bij hen?

    Ik hoorde dat zij nog maar erg weinig bemiddelingen hebben gedaan.

    Alvast bedankt voor de informatie

  • Tina

    Hoi Cathelijne,

    Wij doen onze adoptieprocedure via de NAS. We zijn pas op intakegesprek geweest. Onze ervaringen zijn tot nu toe goed. Voor uitgebreidere info, zie onze website:

    www.onzeadoptieprocedure.web-log.nl

    groetjes

    Tina

  • Cathelijne

    Hoi Tina,

    Bedankt voor je berichtje. Heb meteen op jullie site gekeken. Leuk!

    Weet jij of de NAS al voor veel mensen heeft bemiddeld?

    Mijn contacten met hen waren ook positief, maar tijdens de VIA-bijeenkomst zette een van de cursusleidsters vraagtekens bij de NAS omdat ze nog maar twee adopties (via zelfdoen-procedure) zouden hebben gedaan. Was benieuwd of dat klopte.

    In ieder geval fijn om te horen dat jullie ervaringen tot nu toe (ook) positief zijn.

    Veel succes de komende tijd.

    Groet, Cathelijne

  • Froukje

    Hallo Cathelijne

    Ook wij zitten bij de NAS en wachten momenteel op voorstel vanuit Bolivia.

    De contacten met de NAS ervaren wij als prettig.

    op onze site kun je meer lezen.

    http://adoptieuitbolivia.web-log.nl/

  • Ano

    Wij hebben een kindje via de NAS geadopteerd. Het verhaal dat er alleen maar twee deelbemiddelingen geweest zijn klopt niet. Uit Bolivia zijn er nu een aantal kinderen geadopteerd, er zijn ouders die een voorstel hebben vanuit Haïti en ze hebben een nieuw contact in de USA. Dit zijn hun reguliere contacten, daarnaast zijn er inderdaad een aantal zelfdoeprocedures afgerond (en in procedure).

  • maaike

    Wij hebben ook een kind geadopteerd via de NAS.

    Ondanks dat wij heel blij zijn met ons kindje zouden we nooit meer voor de NAS kiezen als vergunninghouder.

    De communicatie schort aan alle kanten en eerlijk zijn ze naar ons niet altijd geweest. Voor een deel zal dit ook wel berusten op “beginnersfouten”.

    Voor ons was het eens maar nooit meer.

  • Anoniem@

    De NAS heeft 3 zelfdoe-procedures uit Haiti als deelbemiddelaar gedaan. Deze procedures zijn afgerond. Inmiddels liggen er in ieder geval meer dan 10 dossiers in Haiti en zijn er een aantal voorstellen gedaan. Deze procedures zijn naar mijn weten nog niet afgerond, maar dat kan ook bijna niet omdat de proceduretijd in Haiti erg lang is. Het contact waarmee De NAS in Haiti samenwerkt is in ieder geval wel bekend met adoptieprocedures voor Nederland. Bij de zelfdoeners is dit allemaal erg goed gegaan.

    Wij hadden in het begin een goed contact met De NAS en waren erg tevreden over hen. Daarna is het op gebied van bereikbaarheid fout gegaan. De NAS was (is?) op de door hun aangegeven tijden niet bereikbaar en reageerde niet, nauwelijks of heel laat op mailtjes. De NAS heeft destijds zelf dit probleem erkent. Er zou iemand bijkomen en er zou een telefooncentrale komen zodat telefoontjes in de wacht konden blijven staan en op volgorde konden worden afgehandeld. Ik weet niet of dit inmiddels is gebeurd. Zelf heb ik wel een katerig gevoel over van onze samenwerking met De NAS. Ze hebben goede ideeen, maar met ideeen alleen kom je er gewoon niet. Ze hadden in het begin weinig goede woorden over de andere vergunninghouders en zij konden het allemaal veel beter. Maar dat vond ik uiteindelijk dus wel tegenvallen. Zo kreeg je heel in het begin nog wel eens een nieuwsbrief per mail van de NAS, maar de laatste brief die ik heb gekregen is echt langer dan een jaar geleden.

  • Kiek

    Klopt Anoniem, de laatste is van november 2005, dit staat er over op de website:

    De NAS kiest er nu voor om actueel nieuws via deze website bekend te maken. Incidenteel kan voor een speciaal onderwerp ook nog een NieuwsFlits worden uitgegeven. Hiervoor kunt u zich aanmelden per e-mail op het centrale e-mail adres info@nederlandseadoptiestichting.nl

  • Anoniem@

    Oke, dit wist ik niet. Maar ik neem aan dat als je je destijds hebt opgegeven voor de nieuwsbrief, dat je dan ook de nieuwsflits ontvangt? En toch heb ik zo'n nieuwsflits nooit ontvangen. En, ze hadden het natuurlijk wel even per nieuwsbrief/mail kunnen melden dat de nieuwsbrief niet meer wordt uitgegeven, maar goed, dat is mijn mening.

    Kiek schreef:

    >

    > Klopt Anoniem, de laatste is van november 2005, dit staat er

    > over op de website:

    >

    > De NAS kiest er nu voor om actueel nieuws via deze website

    > bekend te maken. Incidenteel kan voor een speciaal onderwerp

    > ook nog een NieuwsFlits worden uitgegeven. Hiervoor kunt u

    > zich aanmelden per e-mail op het centrale e-mail adres

    > info@nederlandseadoptiestichting.nl

  • Kiek

    mee eens, ik las het ook toevallig