Betaling adoptie kosten wanneer?

• Karin

Weet iemand misschien wanneer de kosten voor adoptie moeten worden betaald.

Gelijk bij inschrijving bij een adoptie bureau?

Of in verschillende etappes?

Hoe zit het dan als een land dicht gaat en alles is vooraf bijv. betaald is?

Of is dit verschillend per vergunning houder?

Ik hoor graag of iemand hier meer van weet.

Karin

• leonne

Ik denk dat het per vergunninghouder verschilt…

Bij kind en toekomst kregen we een rekening mee bij het intakegesprek ( ongeveer 25% van de totale bemiddelngskosten) het restant bij het voorstel.

• Beth

Inderdaad, het verschilt vast per vergunninghouder. Maar bij de meeste zal het erop neerkomen dat je een aanbetaling doet bij de intake en het grootste bedrag betaalt zodra je voorstel er is.

• blij

Hoi, Je hoeft echt het hele bedrag niet ineens te betalen hoor.

Bij alle vergunninghouders gaat dat in verschillende termijnen afhankelijk van welke fase je zit in de procedure.

En als je weet hoelang het adopteren duurt, kun je je ook wel voorstellen dat je best nog wat tijd hebt.

Iedere beginnende aspirant ouder kijkt gigantisch tegen dat hoge bedrag aan, maar weten vaak niet dat het niet in eens hoeft te betalen.

En naderhand, als je kindje er is, krijg je ook nog ong. 1/3 deel terug van de belasting. (Weer een mooi spaarpotje voor evt een volgend kindje.)

• karen

hoi

wij hebben bij onze aanmelding en intake een bedrag van bijna 8000 euro moeten betalen en betalen de rest als wij ons voorstel krijgen.

je kan de informatie op de site van WK lezen. tarieven verschillen wel per land. Wij staan op de lijst voor China

• blij

Tijden veranderen dus, want wij hebben in 2002 en 2004 niet zoveel ineens hoeven te betalen en in 3 of 4 termijnen!

Ook voor China en ook bij Wereldkinderen.

• wendy

hoi

wij hebben dit in 2005 ook niet gehoeven bij wk. betalen in 3 termijnen. eerste bedrag iets van 350 euro (inschrijfgeld) en toen 2000-3000 euro (colombia). maar hoe het met het eindbedrag zit weet ik niet, wij kregen nml een voorstel uit ned.

gr. wendy

• sandra

hallo

ik begreep van stichting afrika dat je wel alles in 1 moet betalen

daarom gaan we waarschijnlijk naar een andere stichting. ik vind het nog al wat alles in 1 keer betalen

zodadelijk gebeurd er iets en zijn wij ons geld kwijt.

is er iemand die dit niet ervaren heeft bij stichting afrika dan horen wij het graag want deze stichting zit zo dichtbij ons in de buurt!!!

groetjes sandra

• FionaW

Hallo allemaal,

ik zou graag deze vraag weer eens stellen. Het is bijna 5 jaar geleden dat deze gesteld is en mogelijk is hier toch wat in veranderd.

Weet iemand misschien wanneer de kosten voor adoptie moeten worden betaald?

Verder begrijp ik dat het per vergunninghouder verschilt maar ik zou ook graag een idee krijgen aan welk bedrag we ongeveer moeten denken wanneer we ons bij een vergunninghouder inschrijven. Kan iemand ons een indicatie geven?

groeten, Fiona

• MSA

Ha Fiona,

Toen wij ons in 2008 inschreven bij onze VGH (WK) moesten we een klein bedrag betalen (paar honderd euro) om op de pre-wachtlijst te komen. Na de landenintake betaalde we ong. E 4000. De rest van de kosten betaalden we na voorstel. Wij zijn tussentijds nog van land geswitcht (nadat onze documenten in een land lagen, sloot het land), we hebben toen niet nogmaals de E 4000 hoeven te betalen. We bleven toen wel bij dezelfde VGH.

Hopelijk ben je hier wat verder mee geholpen. Er zal vast een verschil tussen VGHs zijn, je zou hen altijd zelf kunnen vragen als je al weet naar welke VGH je gaat.

Groeten,

M