Betaling adoptie kosten wanneer?

• Zoé

Klacht indienen? Wat een gemopper over deze stichting. Ik volg dit prikbord all jaren en deze gefrustreerde reacties zijn echt iets vd laatste tijd. Wij hebben recent veel contact gehad en ik vind ze ook soms wat stug, maar ik vind het wel raar dat deze stichting zo wordt afgeschoten.

• siblingdream

-

• Elfje

Siblingdream, ook bij Kind en Toekomst werken betaalde krachten.

En of de ene bemiddelaar rijker is dan de andere? Geen idee…

• Eli1

Ik herken de opmerkingen/klachten over de communicatie van k en t. Die kan echt veel beter.

Wij zijn daarom voor onze 2e procedure overgestapt naar vergunninghouder Meiling. Communicatie is daar zonder meer veel beter. Matching is, meen ik, ook wat zorgvuldiger.

Echter zo zwartwit als het nu hierboven lijkt vind ik het toch allemaal niet. Kind en Toekomst (en Wereldkinderen ook denk ik) werkt wel veel sneller. Als je niet ruim in de tijd zit (bijvoorbeeld ivm je leeftijd, of omdat je hoopt nog een keer te kunnen adopteren) en voor China wil gaan zou ik eerder voor k en t (of WK) kiezen (mits je uitgebreid SN lijstje hebt). Dat had ons zo een half jaar gescheeld (en dan bedoel ik los van snelheid van gematched worden, want die was bij onze 2e procedure ongekend snel, nog voor onze papieren naar China waren).

Verder heeft k en t de reis bij onze eerste procedure strak en goed geregeld, met steengoede (Chinese) gids in de provincie en zeer comfortabele hotels. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dat bij Meiling iets minder gaat zijn maar kan daar nog niet over oordelen want… ja… we wachten nog…

• Mirjam1

Hier nog een bijzonder goede ervaring met K&T.

• pepe

Chinese gids gaat bij Meiling ook gewoon hardstikke goed zijn, Nederlandse begeleiding gaat extra mee en hotels zijn altijd goede hotels; al zit er onderscheid in de provincies…

maar dat geldt voor K&T ook; die zaten altijd in het novo peace in Beijing, de mensen die tegelijk met ons reisden (wij via Meiling, zij via K&T) zaten in een onbekend hotel bij het vliegveld, wij in een onbekend hotel (wel superluxe en in een mooie wijk) bij de 4de ring….

Dat zijn dingen daar moet je een vergunninghouder niet op uitkiezen; snelheid kan van belang zijn (of de doorslag geven), kosten zijn echt erg verschillend tussen de drie dus kunnen zeker ook meewegen maar het belangrijkst is denk ik dat je er zeker van moet kunnen zijn dat de matching juist gebeurt.

En aangezien we alleen ervaring hebben met Meiling, kan ik daar niet over oordelen bij WK en K&T, maar daar vertrouwden we Meiling blindelings in.

Of K&T vlugger werkt?

Ook dat is moeilijk te zeggen; nu niet, denk ik. Wel eerder je papieren in China, maar of je uituiteindelijk ook sneller bij je kindje bent?

3 jaar geleden was dat zeker het geval; nu duurt het matchen bij K&T soms zo lang dat het niet zo veel meer uitmaakt.

WK gaat op dit moment echt mega-vlug maar ten tijde van onze keuze ging het bij Meiling zeer vlug maar had WK een stop…. moeilijk in te schatten vooraf dus!

• Yunala

Hier het omgekeerde, ervaring bij WK en K&T, maar het contact met, de betrokkenheid bij en, last but not least, de inzet voor de kinderen - de motivatie om dit werk te doen, vonden wij bij K&T veel fijner dan bij het (naar onze mening) zakelijke WK.

Maar, alles is subjectief, en mogelijk ook afhankelijk van tijd, onze ervaring met WK is van ruim 5 jaar terug, met K&T recent.

• toekomstigemoeder

Het grote voordeel bij WK is dat er een arts is die vragen over SN kan beantwoorden. Bij SKET was dat echt een punt waar wij af haakten. Dat je die kennis niet in huis hebt is tot daar aan toe, maar dat er totaal, maar dan ook echt totaal geen medewerking kwam om meer te weten te komen over de behandeling van een vrij heftige SN vonden wij echt shocking.

Ook het feit dat er zo geheimzinnig gedaan werd rondom Oeganda. Dat ze liever niet hebben dat ouders met elkaar spreken over procedures. Openheid is zo belangrijk. En dat zijn ze gewoon niet. Sterker nog als je om openheid/ opheldering vraagt krijg je een diepe zucht en tijdens ons gesprek pijnlijke stiltes afgewisseld met diepe zuchten en starre zuurpruim gezichten. Ze krijgen er voor betaald, maar doen hun werk gewoon niet goed.

Wij hebben sterk overwogen om een klacht tegen ze in te dienen, maar hebben eigenlijk niet echt 't gevoel dat het ook maar iets zal uithalen.

• mauritss

Hallo toekomstige moeder,

Ik begrijp de frustratie naar K&T heel erg goed…… maar als je geen klacht indient wordt er niks gedaan en weet niemand wat en gaan ze door op hun eigenzinnige manier van communiceren. Mijn advies zal zijn, dien een klacht in…… hebben wij in der tijd ook gedaan, dan heb je al het nodige gedaan om ervoor te zorgen dat er verbetering gaat komen bij K &T. Een klacht kan altijd ook na een paar jaar

Hopelijk heb je wat aan mijn advies

Groetjes

Mauritss

• toekomstigemoeder

Ik ga het er thuis eens over hebben. Je hebt gelijk.

Had jij het gevoel dat je klacht serieus genomen werd?