Chinese gids gaat bij Meiling ook gewoon hardstikke goed zijn, Nederlandse begeleiding gaat extra mee en hotels zijn altijd goede hotels; al zit er onderscheid in de provincies…
maar dat geldt voor K&T ook; die zaten altijd in het novo peace in Beijing, de mensen die tegelijk met ons reisden (wij via Meiling, zij via K&T) zaten in een onbekend hotel bij het vliegveld, wij in een onbekend hotel (wel superluxe en in een mooie wijk) bij de 4de ring….
Dat zijn dingen daar moet je een vergunninghouder niet op uitkiezen; snelheid kan van belang zijn (of de doorslag geven), kosten zijn echt erg verschillend tussen de drie dus kunnen zeker ook meewegen maar het belangrijkst is denk ik dat je er zeker van moet kunnen zijn dat de matching juist gebeurt.
En aangezien we alleen ervaring hebben met Meiling, kan ik daar niet over oordelen bij WK en K&T, maar daar vertrouwden we Meiling blindelings in.
Of K&T vlugger werkt?
Ook dat is moeilijk te zeggen; nu niet, denk ik. Wel eerder je papieren in China, maar of je uituiteindelijk ook sneller bij je kindje bent?
3 jaar geleden was dat zeker het geval; nu duurt het matchen bij K&T soms zo lang dat het niet zo veel meer uitmaakt.
WK gaat op dit moment echt mega-vlug maar ten tijde van onze keuze ging het bij Meiling zeer vlug maar had WK een stop…. moeilijk in te schatten vooraf dus!