adoptie bulgarije

• moniek bos

Hoi,

We zijn op dit moment bezig om alle documenten bij elkaar te verzamelen voor Bulgarije.

Ik heb al op internet gezocht voor verhalen van mensen die deze weg al hebben begaan maar hier is heel weinig over te vinden.Het land Bulgarije heeft ook een hele tijd stil gelegen maar kan iemand mij iets vertellen over de ervaringen hiermee ?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

groetjes Moniek

• Mama

Via welk bemiddelingsbureau kun je uit Bulgarije adopteren? Hebben ze daar geen goede informatie over het verzamelen van de documenten? Of is het een zelf-doe procedure?

• Simone

Ik weet niet of je de link al gevonden hebt maar misschien heb je iets aan: http://adoptiebulgarije.bestelinks.nl/

Groetjes,

Simone

• moniek bos

Hoi,

Nee die had ik nog niet .

Dank je hier kan ik wel wat mee.

gr moniek

• Wilma

Simone, bedankt voor de link, staat echt zinvolle informatie op.

Wij zijn zelf ook druk met de papieren verzamelen voor Bulgarije

• Wilma

Weten jullie misschien ook of er inkomenseisen door Bulgarije gesteld worden? Ik heb hier op het net nog niks over kunnen vinden .

• moniek bos

Hoi,

We hebben het intake gesprek gehad en zijn de documenten bij elkaar aan het zoeken, maar er is niks gezegd over eisen hiervoor dus ik denk het niet.

Kijk evt op de site van kind en toekomst dan bij adoptie en klik op bulgarije.

Ik weet niet of je hier al hebt gekeken maar misschien heb je er iets aan.

gr moniek

• Wilma

Ja daar had ik al gekeken, maar heb er niks over kunnen vinden.

Gaat het bij jullie goed met de papieren verzamelen?

Misschien vindt je het anders leuk om emailadressen uit te wisselen, is misschien leuk om tips en ideetjes uit te wisselen en wie weet gaan we wel rond dezelfde tijd richting Bulgarije

Groetjes

• Thijme

Hoi Moniek,

Wij zijn ook bezig met adoptie uit Bulgarije , wij gaan als het goed is de volgende weken de papieren laten legaliseren.

Als dat is afgerond kunnen we eindelijk alles overdragen aan K&T die het vertaald en opstuurd naar Bulgarije, dan is het nog ( 18 tot 24 maanden wachten) hopelijk natuurlijk iets eerder !

Ook wij hebben al boeken gelezen over Bulgarije en dingen opgezocht op internet, met name naar mensen die al eerdere ervaringen hebben met Bulgarije maar de informatie is schaars.

Wel is er een forum op Yahoo (adoptie uit Europa) , maar daar is eigenlijk niets te vinden over Bulgarije wel over Polen en ander Oost-europese landen.

Groet Thijme

• moniek bos

Hoi,

Ja dit gaat wel goed. Het klonk tijdens het intakegesprek wel ingewikkeld allemaal eerst allerlei papieren met copie van paspoort, opsturen na laten kijken evt. terug sturen , corrigeren weer opsturen nakijken weer terugsturen naar notaris naar rechter weer terug naar k & t , legaliseren en dan pas naar bulgarije en dan kom je pas op de wachtlijst. Ik wist wel dat je papieren moest verzamelen en ik vind het niet erg want ik het het er graag voor over, maar het kost toch wel heel wat aandacht en werk voordat je op de wachtlijst komt.Nu heb ik het geluk dat ik ploegen draai maar ik kan me voorstellen als je van half 9 tot 5 werkt dat het toch wel iets lastiger wordt met de gemeente, bezoek aan huisarts, psychiater enz.

Hebben jullie ook een intake gesprek gehad bij k & t?

Is misschien inderdaad wel eens leuk om met iemand te kunnen mailen.