Eisen ouders China

• Y

Weet iemand hoe streng ze zijn mbt eisen van ouders.

Wij hebben geen eigen huis, en China eist een vermogen van 80.000USD.

Komt er dus straks opneer, dat we een huis MOETEN kopen.

• Beth

Ik vrees dat alle eisen die China tegenwoordig stelt, vrij

“harde” eisen zijn. Wij hebben wel een eigen huis, maar je moet het bedrag aan hypotheek er weer vanaf trekken; oftewel het vermogen dat hieruit voortvloeit is voor mensen die nog niet zo lang geleden een huis hebben gekocht (zoals wij) nou ook weer niet zo groot (of kan dan zelfs negatief zijn). Nu nog een huis kopen leidt dan dus ook alleen maar tot een negatief saldo. 80.000 dollar is omgerekend een kleine 60.000 euro. Als je je eigen auto('s) (en evt. motor(s) of een vouwwagen/caravan), je persoonlijke bezittingen (inboedel etc.) en spaargeld bij elkaar optelt, komen de meeste mensen denk ik al een aardig eind. Hoop voor jullie dat het gaat lukken!

Succes!

• Lilly

Hoi,

Als eigen vermogen mag je ook al je inboedel meenemen, daarvoor kun je het bedrag aanhouden waarvoor je verzekerd bent. Vaak is dat toch al wel een bedrag tussen de 40.000 en 80.000 euro. Daar mag je bezittingen als auto, caravan, motor, boot, e.d. bij optellen.

Ze zijn wel vrij strikt in de salariseis.

Groetjes

Lilly

• Y

Maar hoe komen hun nou te weten wat mijn vermogen is… dat kun sommige ook saboteren dus.

Was is het salaris eis netto/bruto dan zo ongeveer.

• Lilly

Tja dat kan. De inkomenseis is 10.000 dollar per gezinshoofd, dus als je 1 kindje adopteert 30.000 USD.

Maar alle info over de eisen (ook opleiding) van China kun je vinden op de site van Kind en Toekomst, Meiling en Wereldkinderen

• A

Er hoeft geen bewijs van je bezittingen bij. Je kunt dus de nieuwwaarde van de hele inboedel optellen en alvast je vakantiegeld bij je spaargeld optellen :)

Je inkomen moet je wel exact opgeven dacht ik (ons dossier is samengesteld voor mei 2007). Die 30.000 dollar (gelukkig staat de euro lekker sterk) redden de meesten van ons wel (want als je dat niet redt, is adopteren wel een hele grote kostenpost op je jaarbegroting)

Geld is in China heel belangrijk. Wie goed verdiend is een succesvol en dus slim mens. Daarom willen ze graag weten hoeveel je hebt.

• Y

Dat inkomen halen we wel, dat is het probleem niet.

Maar meer, wat ik al schreef “ het vermogen”

Maar als je de auto's en inboedel optelt moet het denk ik wel lukken.

En ach… ze contoleren het toch niet :-)))

• N&P

Dit is precies de vraag waar ik dus mee zat. Zeker nu we net een nieuw huis hebben en dus een nieuwe hypotheek……. Ik begin het een beetje benauwd te krijgen…

Is het mogelijk om je eigen huis helemaal buiten beschouwing te laten? Want met onze inboedel,auto en dure racefietsen+ spaargeld komen we al een heel eind!