vraag eisen adoptie china

• petra

Beste allemaal,

Ik heb een vraag over de eisen om uit China te adopteren. Is er een lijst die ingevuld moet worden qua inkomen, bezit enz, en wie heeft de lijst online staan.

Ik ben wel op de hoogte van de eisen die gewoon op de site van bv kind en toekomst staan. Maar wil graag weten hoe het exact in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!!

Groeten,

Petra

• Sophie

hoi,

Tegen de tijd dat je een intake hebt krijg je al die papieren mee en eerder kun je er ook niet mee beginnen. Je moet aan de inkomenseis voldoen en die kunnen aantonen via een werkgeversverklaring of een accountantsverklaring. De lijst met bezittingen moet je zelf invullen.

• N&P

Ik wil deze vraag weer even opnieuw hier plaatsen. Ik vraag me af hoe je precies je bezittingen/vermogen moet verantwoorden voor China. Ik lees op de ene site dat het 80000 dollar moet zijn, op een andere site 80000 euro (dat is nogal een verschil). Ik las ook dat je hypotheek en huiswaarde moet verrekenen met elkaar. Weet iemand hoe je dit precies moet verantwoorden. Met de huidige huizenprijzen is je huis al snel minder waard dan de hypotheek die je hebt. En wie heeft er nou echt een vermogen van 80000 euro??????

• pepe

Als je kort geleden een huis hebt gekocht, heb je een probleem,

als je al wat langer een huis hebt minder.

Als het goed is, heb je een flinke duit gespaard voor de adoptie (in ons geval 25000 voor de adoptie, een jaarsalaris extra om langer thuis te kunnen blijven en het basisbedrag extra dat we altijd minimaal achter de hand willen hebben voor nood)

Vervolgens mag je je auto meetellen, luxe zaken van je inboedel enz.

Bij ons was het overigens 80000 dollar (2 jaar geleden omgerekend iets meer als 60000 euro…) en daar kwamen we makkelijk aan…. en dat terwijl we maar anderhalve baan hebben in een sector waar je nu eenmaal niet rijk wordt.

Maar goed; jaren gespaard en bewust niet groter gaan wonen… je kunt niet alles hebben

• N&P

Hmm, daar was ik al een beetje bang voor…. Ik vraag me alleen af wat je dan gebruikt als vaststelling van de waarde van je huis. Een taxatie of kan je bv de WOZ-waarde nemen?

Weet je dat toevallig?

• csekka

wij hebben gewoon de meest recente WOZ waarde gebruikt…

en wat betreft inboedel gaan ze bij een gemiddelde al uit van rond de 60.000 ( incl auto)

Je kunt hier ook bij vgh advies vragen, ze hebben een soort van richtbedragen.

En bovendien “andersom rekenen” werkt ook, hoor….

kijken waar je uit moet komen en kijken hoe je daar komt, wij hebben ook de gunstige saldi genomen van onze rekeningen (net na de storting van het salaris en net voor de grote opname van spaargeld)

Dit helpt natuurlijk geen “tonnen” maar je komt een heel eind…hihi

• m.r

Wij hebben ook de woz waarde gedaan, dagwaarde auto, saldo's rekeningen idd met binnengekomen inkomen enz, inboedelverz. waarvoor hij is afgesloten en dat bij elkaar opgeteld.

Succes

• pepe

het enige waar men in onze tijd bij onze vgh niet over sprak (2 jr geleden) was de inboedelverzekering; er werd gesproken van het meetellenn van waardevolle bezittingen; auto, andere voertuigen, bijzondere sieraden, maar of je bij iedere vgh je volledige inboeldelverzekering mee mag tellen?

Even navragen…

• B

Nou, volgens mij is het meer dat het allemaal op papier klopt.. En kijk maar eens echt wat je in huis hebt (inboedel) , dan kom je een eind hoor…Voor ons is het lang geleden dat we het op moesten geven (eind 2007) Volgens mij hebben we toen een lijst gemaakt en afschrift van onze bankrekening en bezittingen.. Gelukkig hebben we een eigen bedrijf dus op papier en op de rekening stond altijd ruim voldoende saldo. De kosten die er nog vanaf gaan zien ze dan niet… Hoe dan ook, moet je behoorlijk wat geld hebben voor de adoptie maar die 80.000 dollar vind ik persoonlijk wel een beetje een aparte regeling.. Maar ja, wat moet dat moet..