aankomstfeest

• majo

Hallo,

Graag wil ik iets vragen.

Degene die een aankomstfeestje hebben gegeven, hebben jullie de datum van het aankomstfeestje al doorgegeven gelijktijdig met je aankomstkaartje. Of hebben jullie later iedereen nog een keer uitgenodigd.

Wie heeft er advies voor mij

Majo

• lisa

Hallo,

Wij hebben samen met het kaartje een brief gestuurd, het voorbeeld hiervan kregen we van Wereldkinderen.

Die hebben op onze situatie aangepast, dus over hechting, dat we eerst rustig aan wilde doen en dat iedereen mocht komen op het welkomsfeestje.

Gr Lisa

• anoniem@

Wij hebben het direct op het aankomstkaartje vermeld. Ik zou ook de tijd tussen thuiskomst en feestje niet al te lang nemen. Natuurlijk heb je tijd nodig om te wennen maar als het te lang duurt worden mensen ongeduldig en komen ze toch langs en daarnaast wil je ook zoooo graag je kind aan iedereen laten zien.

• Yvet

Hoi Anoniem@,

Hoelang is dan niet telang na aankomst thuis?? Is het slim om het welkomstfeest thuis te doen, of juist elder??

En stuur je 2 soorten kaartjes (qua tekst dan), of iedereen die een welkomstkaartje krijgt mag komen??

Wat voor percentage hou je eigenlijk aan wat ongeveer komt??

Gezien het zelfmaken of bestellen van gebak, hapjes e.d

Alvast bedankt,

Yvett.

• metameulenbelt

Wij hebben een brief bij het welkomstkaartje in gedaan voor die mensen die we uitnodigden (ik vind het niet zo mooi staan als het in het kaartje gedrukt is, dat is persoonlijk natuurlijk). Bij K&T krijg je ook een brief met tips voor familie/vrienden over hechting, die heb ik gebruikt plus dan de uitnodiging voor het welkomstfeestje. Welkomstfeestje in beide gevallen ca. 3-4 weken na aankomst. Wij hebben een zaaltje gehuurd waar we zelf de catering mochten doen (tweede kindje) bij het eerste kindje een zaal met catering, maar dat was wel duur. Fijn is dat je na afloop naar huis kunt waar alles gewoon weer is als daarvoor, dus rust in de tent. Heb je het feestje thuis dan moet je opruimen, de laatsten de deur “uitwerken” etc..

Meta

• Yvet

Wie weet waar er voorbeelden van welkomstkaartjes te vinden zijn of heeft tips voor teksten specifiek m.b.t het uitnodigen voor het welkomstfeestje e.d.

(Ter kennisgeving vind ik gevoelsmatig net een rouwadvertentie lijken…)

Maar zit er ook niet op te wachten dat iedereen die dan weer geen inlegvelletje heeft gehad, gaat bellen om alsnog langs te komen…

Groetjes

• VM

Hallo,

wij hebben een los kaartje bij het aankomstkaartje gedaan.

Op de uitnodiging van het welkomstfeestje hebben we gezet: Nieuwsgierig geworden naar onze kleine ……. Wij geven een welkomsfeestje.

Wij hebben ook gevraagd of iedereen wil reageren of ze komen ja of nee, zodat je ongeveer weet hoeveel er komen….

Wij hebben het aankomstfeestje pas na 2 maanden gedaan en er was niemand (behalve opa's en oma's dan) die eerder langs wilde komen.

groetjes VM

• nelleke smit

hallo

ik heb ook iets leuks voor onze dochter JADA voor later, een plakboek met haar foto erop en daar iedereen wat in laten schrijven voor haar , een wensje ofzo, en kinderen hebben tekeningen gemaakt erg leuk,

wij hadden in juli een groots ontvangst op schiphol en erna met de mensen in restaurant wat gaan drinken , vrienden van ons hadden dat geregeld, roze taartjes met jada haar foto erop heeeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk

zo waren de mensen die echt met ons waren begaan er , en de rest verwachten we thuis na afspraak

nou heel veel sucses met je kindje en je feest

groetjes nelleke smit

• majo

Super bedankt voor jullie reacties!!!

Groet,

Majo

• Pienemien

Hallo Majo,

Wij hebben de datum van het feest niet bij het aankomstkaartje bekend gemaakt. Op dat moment weet je eigenlijk ook nog niet wanneer je kind (en jijzelf) zo'n bijeenkomst aankan. Wij hebben het aankomstfeest uiteindelijk na 5 maanden gehouden en hebben de meeste mensen uitgenodigd in persoon, per telefoon en de meesten per mail, naast familie voornamelijk de mensen die actief onze (beveiligde) website bezochten.

P.