rechtzaak tegen de uitkomst van de raad

• angie

Hallo,

Graag vraag ik jullie ervaringen na een klacht of rechtzaak tegen het gezinsrapport!

Ons gezinsrapport is niet goed voor het land waar het heen moet.

De raad BREDA waar wij onder vallen heeft hier al heel moeilijk mee gedaan tijdens de onderzoeken.

Nu advieseert onze vergunning houder om dit via een rechtzaak te laten veranderen.

Wie heeft hier ervaring mee en wil die via dit forum of prive mailen delen met mij

Al vast bedankt hier voor wij zitten met de handen in het haar en weten niet wat tedoen.

Groetjes,

Angie

• PinkRose

Wat enorm vervelend! Ik heb hiermee geen ervaring, wil jullie alleen veel sterkte wensen.

• June

Waarom zou je er meteen een rechtszaak van moeten maken? Je kan hierover toch opnieuw in gesprek gaan? Hebben zij al eerder redenen gegeven waarom ze niet in het rapport zetten/eruit halen wat nodig is voor dit land? Ik vind het ook een groot verschil welke VGH je dit adviseert; Wereldkinderen zou ik nog wel serieus nemen, maar de NAS bijvoorbeeld vind ik soms wel heel radicaal en ik vraag me af waarop ze het advies dan baseren (is dat aantoonbaar eerder gebeurd en wat dat succes vol ?)

Mijn advies: stel kritische vragen aan je VGH en wees open en vriendelijk naar de raad toe en assertief waar nodig.

Succes

• Nannie

Een reactie, lange tijd na dato maar wij zitten in een vergelijkbare positie.

Ook bij de Raad van Breda overigens…

Ik ben wel benieuwd wat er bij jullie uiteindelijk uit is gekomen.

• Eke

Bij ons was het gezinsrapport ook niet geheel goed. Breda heeft na een raadsgeprek en goed telefonisch overleg (met de vergunninghouder en ons) het één en ander bijgesteld. Wij hebben alleen maar positieve ervaringen met Breda. Inmiddels hebben we hier thuis al een mooi mannetje rondlopen waar we elke dag van genieten.