Ik lees hier nu sinds kort mee op het forum en vraag me toch iets af: waarom wordt er zo negatief gedaan over de wens naar het adopteren van jonge kindjes (baby's) of adoptie uit de VS. Ik zie verschillende argumenten voorbij komen: er zijn zoveel oude kindjes, VS kost veel geld, waar gaat dat heen?
Ook wij hebben de wens voor een zo jong mogelijk kindje te gaan, om de reden dat we zoveel mogelijk stappen in een leven van een kindje willen meemaken.
Een baby uit de VS heeft toch ook recht om geadopteerd te worden? En natuurlijk zijn er oudere kindjes die ook een tehuis verdienen, maar wat als je daar niet goed mee om kan gaan, worden ze daar gelukkiger van?
Ik heb diep respect voor mensen die een ouder kindje willen en kunnen adopteren, maar heb dan ook respect voor mensen die andere wensen hebben, en iedereen weet, in adoptieland moet je gewoonweg je wensen en eisen neerleggen: welk land, welke special needs, welke leefttijd. Zo is het nou eenmaal!
Ik post dit anoniem, omdat ik onder een andere inlognaam graag nog actief wil zijn hier zonder hierop aangesproken te worden.