Adoptie uit Armenië wie o wie?

• Belle123

Wie is op op dit moment ook alle documenten aan het verzamelen voor Armenië via Kind en Toekomst, of wiens dossier is al richting Armenië? Het contact met Armenië is nog in experimentele fase en we weten dat K&T nu eerst de dossiers van een kleine groep aspirant adoptie ouders wil verwerken, waaronder dus ook die van ons. Onze documenten liggen nu (eindelijk) bij het vertaalbureau waarna eea ri Armenië kan. Spannend!

Op internet is er helaas nagenoeg niets te vinden over adoptie uit Armenië en wij willen zo graag meer weten over de procedure, ervaringen van anderen horen en informatie uitwisselen met mensen die het zelfde traject doorlopen etc. K&T geeft vanzelfsprekend niet de gegevens vrij van de anderen die nu voor Armenië mogen gaan, zodat we via deze weg proberen in contact te komen.

we zijn benieuwd…..

• metameulenbelt

Hallo Belle,

Een tip is het oprichten van een Yahoo group specifiek voor adoptie uit Armenië. Als je daaraan bekendheid geeft (eventueel door het opsturen van het internet adres naar K&T zodat ze het in hun blad kunnen zetten) heb je kans dat mensen lid van je groep gaan worden.

Als je zoekt op adoption Armenia op Google zul je ook heel wat Engelstalige links vinden.

Groeten,

Meta Meulenbelt

• starters

Hey allemaal

Wij lazen dat via K&T Armenie ook nu open is voor bemiddeling. Heeft iemand al ervaring?? Staat iemand al op de wachtlijst?? Is er al wat bekend van wachttijden?? Ik weet dat het veel vragen zijn. Wij beginnen net aan de VIA en we zijn een beetje aan het orienteren. Ik hoop dat er iemand is die ons wat meer over Armenie kan vertellen.

• johanna

Zijn er al stellen die afgereist zijn naar Armenie?? We hebben een beetje het idee, dat op dit moment het niet echt loopt. Klopt dat? Wij hebben nu nog de keuze qua landen. Kan iemand ons een goed advies geven, welke vergunninghouder en land een goede optie kunnen zijn

• inge

Hoi Belle,

Onze documenten zijn ook naar Armenië verstuurd en nu maar wachten. Heb geen idee hoe het loopt en hoe lang we moeten wachten. Weet jij misschien al iets meer ?

Groetjes, Inge

• Belle123

Hallo Inge,

Ook wij weten weinig helaas ;-( Omdat het kanaal Armenië nieuw is, is er ook weinig bekend over hoe het nu verloopt en hoe lang het allemaal gaat duren. We weten dat er nu enkele dossiers in Armenië liggen en dat de wachtlijst nu even gesloten is (dat staat tenminste op de website van K&T). Wij denken dat K&T wil bekijken hoe de procedure voor deze dossiers verloopt, voordat ze weer nieuwe dossiers gaan opsturen cq de wachtlijst weer openstellen.

Hoe lang liggen jullie documenten nu in Armenië? Spannend!

Wij zouden het erg leuk vinden om contact te houden met anderen die “in hetzelfde schuitje” zitten. We kunnen dan de beetjes informatie die we krijgen aan elkaar doorgeven. Wil/kun je jouw emailadres doorgeven? Je kunt je ook aanmelden op deze site en dan een prive bericht sturen (dan ziet niet iedereen je adres).

In ieder geval heel veel succes/sterkte met het wachten!

groetjes

• inge

Hai Belle,

Wij vinden het ook leuk om contact te hebben met ouders die in hetzelfde schuitje zitten,nou ja, liever met elkaar in hetzelfde vliegtuig naar Armenië.

Het lukt me helaas niet om me hier aan te melden dus daar moet ik ff voor gaan zitten.

Groetjes, Inge

• Lila..

Beste Belle,

Is er al nieuws uit Armenie ?

Of is het nog steeds wachten op info ?

Hoe lang staan jullie nu op de wachtlijst ?

Groetjes, Lila

• o

Kan iemand zeggen wat de kosten zijn voor Armenie?

• lisa

Ik dacht rond de 15.000 voor de precieze kosten kun je een overzicht bij K&T vragen.

Maar wie weet hoe het nu met Armenie loopt? Zijn de eerste ouders al terug?? Lopen de procedures?? Wij zijn nu met de raadgesprekken bezig en we kijken naar de mogelijheden die er zijn. Weet iemand een beetje wat de wachttijd is tussen intake en voorstel??