Adoptie tribling Hongarije

• Joyce

Beste Lezers,

Kan iemand mij wat meer vertellen over het adopteren van een tribling uit Hongarije?

Wij hebben een BT voor 2 kinderen. (volgens mij staat dit ook in ons gezinsrapport) Kunnen we dan ook in aanmerking komen voor 3 kinderen? Moeten er dan nog dingen aangepast worden in ons gezinsrapport, volgen er nog exra gesprekken met de RvdK?

Mbt de kosten:

Op de site van de NAS staat voor het Nederlandse deel ± € 8.055,- en voor het buitenland deel ± € 3.600,-

Moet je dan bij een tribling rekenen op 1x de € 8.055,- en 3x de € 3.600,-? (Is in totaal ± € 18.855,-)

Is dit dan ook inclusief al je kosten in Nederland, bijvoorbeeld al je papieren in orde maken en ook inclusief bijvoorbeeld je verbijfskosten in Hongarije? Of komt dit er nog bij?

Groet Joyce

ps Ik weet dat ik natruurlijk ook de NAS kan bellen met deze vragen, maar ben a.s.donderdag (hun spreekuur zag ik op internet) niet in de gelegenheid om te bellen, dus vandaar maar even zo..

• A

Joyce,

Je kunt ze ook mailen. Dit soort informatie moet je direct bij de VH vragen dan krijg je de meest actuele informatie.

A

• Kim

Hoi Joyce,

Het is inderdaad het beste advies, bel naar de vergunninghouder. Wat wij zelf weten, want wij hebben ook een tribling geadopteerd is, dat wanneer je dit aangeeft. Dan moet je opnieuw contact leggen met de Raad en dan volgt er een gesprek en daarbij wordt als dit positief is je rapport veranderd voor een tribling.

Wij waren bij een andere vergunninghouder en ander land, maar qua kosten bleven de bemiddelingskosten dezelfde, alleen het bedrag van wat de procedure per kind kost werd inderdaad x3 gedaan.

Wat ik hier zo schets is ons verloop, dat van jullie kan totaal anders zijn. Bel voor info, dat hebben wij toen ook gedaan en toen is het balletje gaan rollen en nu hebbenw e drie heerlijke schatten thuis

Ik hoop dat je er wat aan heb

Kim

• Luna

Hoi Joyce,

Wat leuk dat jullie een adoptie uit Hongarije overwegen. Ons dossier ligt sinds september in Hongarije en we wachten nu geduldig op dat ene telefoontje. Wij vinden de NAS een hele fijne vergunninghouder. Ze zijn telefonisch niet zo goed bereikbaar, maar via de mail des te beter. Meestal heb je binnen een paar uur een reactie terug en ze willen alles beantwoorden.

De kosten gaan bij meerdere kinderen wel flink omhoog.

Bij NAS kun je ook voor een speciaal servicecontract gaan. Bij de door jou genoemde kosten komen nog de vertaal kosten tussen de 1500 en 3500 euro, de notaris, legaliseren, rondje Den Haag etc. De genoemde kosten op hun site is puur voor het dekken van hun kosten.

Waarom wil je nu van 2 naar 3 kinderen? Dat zal de raad wel goed onderbouwd willen zien. Maar je kunt in Hongarije ook heel goed voor 2 kids gaan volgens mij.

Ik zou ze zeker mailen, het is een hele fijne organisatie.

Groetjes

• Joyce

Hoi Luna,

Dank voor je reactie! Spannend zeg voor jullie! Nu maar hopen dat hét telefoontje snel komt. Reden dat we 3 kinderen overwegen is dat er vanuit Hongarije vraag is naar ouders voor 3 kinderen. Begreep van de NAS dat de meeste vraag vanuit Hongarije komt voor 1 kindje met een zware special need of een tribling. Tijdens onze raadsgesprekken vonden we 3 kinderen nog teveel, maar naarmate we groeien in het proces krijgen we steeds meer vertrouwen dat we ook voor 3 kinderen zouden kunnen en willen zorgen! Ik dacht eigenlijk dat er altijd op een BT een toestemming voor maximaal 2 kinderen staat en nooit gelijk voor 3 of meerdere kinderen. We overwegen het iig wel serieus, binnenkort de NAS maar weer eens bellen!

Succes voor jullie!

Groet Joyce

• Joyce

Luna,

Was iknog vergeten te vragen: wat houd een service contract precies in?

Groet Joyce

• Luna

Hoi Joyce,

Dat servicecontract is een service vanuit NAS, waarbij ze je een hoop werk uit handen nemen, zoals het zoeken naar een notaris, vertaalster en het rondje Den Haag. Zij leggen het heel goed uit.

Ik wens jullie veel succes met de nieuwe raadsgesprekken. Leuk dat jullie ook zo enthoustiast zijn over Hongarije.

Groetjes

• Luna

Hallo,

Als je meer wilt weten over adoptie uit Hongarije kijk dan eens op de volgende site:

http://adoptiehongarije.bestelinks.nl/

Op deze site lees je veel over Hongarije, de procedure en er staan een hoop mensen op met sites die zelf geadopteerd hebben uit Hongarije of nog aan het adopteren zijn. Onze site vind je hier ook bij.

Wat ook leuk is om mensen te ontmoeten die hebben geadopteerd uit Hongarije is door lid te worden van de Hongarije Hyves.

Ik denk dat je hier een hoop info zult vinden waar je wat aan hebt.(tu)

Groetjes

• Luna

Hmm ze halen de site weg. Das jammer want je kunt er veel op vinden. Misschien als ik het in stukjes neerzet

www . adoptiehongarije . bestelinks . nl

Ja dat lukt, moet je het wel invullen zonder spaties;)

Groetjes

Luna Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

>

> Als je meer wilt weten over adoptie uit Hongarije

> kijk dan eens op de volgende site:

>

> http://adoptiehongarije@#$%&/

>

> Op deze site lees je veel over Hongarije, de

> procedure en er staan een hoop mensen op met sites

> die zelf geadopteerd hebben uit Hongarije of nog

> aan het adopteren zijn. Onze site vind je hier ook

> bij.

>

> Wat ook leuk is om mensen te ontmoeten die hebben

> geadopteerd uit Hongarije is door lid te worden

> van de Hongarije Hyves.

>

> Ik denk dat je hier een hoop info zult vinden waar

> je wat aan hebt.(tu)

>

> Groetjes

• Maria

Ik heb nog wel een vraagje, wij zitten in de wachttijd tot de raadgesprekken, maar ik hoor heel vaak de term rondje Den Haag vallen. Maar wanneer heb je dat nodig?? Na voorstel?? Of nadat je terug bent?? En welke instanties moet je dan allemaal afgaan??

Misschien zijn het wel gekke vragen, maar ik vraag het me af hoe het in elkaar zit