bugaboo mee op reis

• Adriana

Hoi,

Wij mogen over een tijdje ons dochtertje van bijna 9 maanden ophalen.

Wij hebben een bugaboo kinderwagen en mijn vraag is ;Zijn er mensen die deze kinderwagen mee hebben genomen in het vliegtuig en wat zijn jullie ervaringen hiermee..

Moest je extra bij betalen op het vliegveld etc.

Ik hoor het graag .

Groetjes van Adriana mama van 3 dochters

• L

NIET DOEN!!!!! Hij kan niet mee als handbagage op de heenweg en je wilt niet weten hoe je prachtig mooie wagen er na een vliegreis uitziet….. Zonde, echt niet doen. Wij hadden een buikdrager bij ons en dat ging prima. Je kunt ook een 5 standenbuggy meenemen en die goed inpakken. Minder erg als die beschadigd raakt.

• liese

helemaal eens met L, niet doen.

Neem een goedkope buggy mee (wel met standen voor slaperige kids) van marktplaats of zo

Pak hem op de heenweg goed in (plastic er om heen en tape) dan komt hij in ieder geval goed in (ik neem aan China?)

Bij de vluchten waarbij je kindje ook mee gaat mag je de buggy meenemen naar de gate, maar nadeel is dan dat hij meestal niet in het zitgedeelte mag, maar alsnog in het ruim wordt gedaan. Soms staat hij bij de bestemming aan de gate maar andere keren vind je hem terug op de kofferband of bij de oversized luggage. Kans is heel groot dat hij in dat geval schade heeft.

Voor uitstapjes is zo'n buagboo ook veel te groot, mocht je naar china gaan dan zijn de wegen daar niet altijd even goed, vaak heel smal en kom je heel veel traptreden tegen, allemaal dingen waar je een zo'n eenvoudige buggy veel beter voor kunt gebruiken.

een rugdrager is bij een jong kindje ook erg handig.

• amber

Eens met de vorige reacties, NIET DOEN. Het is echt zonde van je wagen die behoorlijk zal beschadigen of zelfs kapot zal gaan. Zo'n wagen is gewoon te groot en te onhandig. Kies voor een buik- of rugdrager en daarnaast voor een verstelbare buggy. Ook kan je in veel landen heel erg goedkoop leuke wagens of een buggy aanschaffen (fractie van de prijs in Nederland).

• angelique

Naar welk land ga je? Ik kan me voorstellen dat een grote kinderwagen in bepaalde landen heel ongemakkelijk kan zijn, met vervoer per bus bijvoorbeeld en slechte wegen, smalle gangpaden. Maar aan de andere kant is een kindje van 9 maanden nog maar zo'n ukkie, die doe je toch nog niet in een buggy? Dan zou je dus moeten dragen.

Met het vervoer van buggy of kinderwagen per vliegtuig heb ik alleen maar goede ervaringen, natuurlijk beschadigt er weleens wat, maar het is toch ook een gebruiksvoorwerp? Een krasje hier en daar, wat maakt dat nou uit. Wij hebben er nog nooit voor hoeven betalen, en je levert hem meestal in bij de bagage, tenzij kleine buggy.

Als je bijvoorbeeld naar de VS zou gaan zou ik absoluut aanraden je bugaboo mee te nemen! Veel comfortabeler voor je kindje en geen probleem met vervoer in een huurauto.

Goede reis!

• masja

Een bugaboo is voor je kindje erg comfortabel en is zeer wendbaar. Maar niet in één deel in te klappen en te dragen, maar goed, dat is een andere overweging.

Wij hebben de bugaboo meegenomen op vakantie (geen adoptiereis). We hebben de bugaboo ingeklapt en de wielen er plat opgelegd, bubbeltjesfolie eromheen gewikkeld en een soort stoffenzak erom heengedaan. Je hebt ook speciale draag/reistassen voor een bugaboo. Bij het inchecken geef je de bugaboo af en gaat hij in een speciaal bagagerek. Onze bugaboo kwam er ongeschonden uit. Vooral de wielen eraf halen en platleggen, dan kan er niks verbuigen!

Veel plezier met het ophalen van je kindje!

• piep

Wij hadden hem wel mee en waren erg blij dat we hem bij ons hadden. We hadden de speciale reistas van bugaboo aangeschaft en daarmee is je wagen uitstekend beschermd!!

• B

Wij willen de maxi cosi elea aanschaffen en die wel meenemen naar China Deze kan klein worden opgevouwen en is een wandelwagen maar wel in buggy formaat…

Kan wel een goedkope buggy kopen een meemnem maar daar sjouwe je toch ook wat af?? Dan heb ik liever ene wat comfortabeler wagen.. Gewoon goed inpakken…

• summer@

niet doen, we hebben een goedkope buggy meegenomen, met vijf standen, dit ging in china prima, mijn zoon zat met 8 maanden al in het buggy gedeelte van de bugaboo kinderen liggen niet lang in de babybak, en het is zonde dat hij beschadigt word, nu 6 jaar later gebruik ik de china bubby zoals ik hem nu noem nu voor mijn zoontje van 22 maanden.

• summer@

bedoel buggy