Kind en Toekomst SN intake

• Petra

Hoi allemaal,

Mijn man en ik hebben een BKA-nummer uit 2007.

We hebben een dik jaar op de pre-wachtlijst van Ethiopie gestaan.

We hebben toen besloten om ons gezinsrapport terug te laten sturen naar het MvJ.

Omdat we graag voor een special need kindje wilden gaan, maar dan meer gericht op

wat zwaardere operabele special needs. In Ethiopie moet je eerder denken aan HIV en dat is niet

echt operabel ;-) (ik zou zo n kindje met alle liefde opvangen, maar mijn man heeft daar wat meer moeite mee en je moet

wel de grenzen van elkaar respecteren).

Nadat we zoveel mogelijk SN hebben uitgeplozen, op internet en via onze huisarts (overigens werk ik zelf al 12 jaar in de zorg, eerst 3 jaar op een

woonvorm voor meervoudig complex geh, tieners/ 5 jaar op een medisch kinderdagverblijf/ 3 jaar als ziekenverzorgster in thuiszorg/ en de laatste jaren op

een woonvorm voor mensen met een lichamelijke en verstandelijk beperking) en uit mijn eigen werkervaringen, zijn we eruit wat we samen kunnen dragen

en welke kindjes met sn we graag een warm gezin willen bieden.

We zijn resp 33 en 32 jaar jong. En 4 jaar getrouwd. We zijn voor derest ook geschikt, als je naar de andere voorwaarden van CHina kijkt.

Dus hebben we besloten dat we ons rapport naar Kind en Toekomst zouden sturen, dat verzoek ingediend en we kregen bevestiging van MvJ dat

het rapport ook daar heen gegaan is, vorige week.

Vroeg mezelf af, hoelang duurt het voordat je bericht krijgt dat je op intake mag komen?

Gaat dat telefonisch of per post?

Hebben ze een wachtlijst voor intake?

(ik weet dat meiling een wachttijd tot intake van 10 weken heeft)

Het maakt allemaal niet uit hoor, maar het is fijn om te weten waar je aan toe bent.

• D.

Hoi Petra,

Wij hadden 5 weken nadat het rapport bij K&T was de intake. Je wordt hiervoor gebeld.

Van te voren krijg je nog een matchingsformulier thuisgestuurd gekregen wat je in moet vullen en terug moet sturen.

Succes met jullie procedure!

Gr D.

• Marièlle67

Wij hadden al heel snel nadat ons rapport verstuurd was de intake, maar misschien kwam dat ook omdat ik ze belde of het was aangekomen en toen is er gelijk een afspraak gemaakt.

• petra

Grappig, krijg net de brief binnen dat ze ons rapport hebben ontvangen en na betaling gaan lezen..

(ik meteen internetbankieren natuurlijk)..

Als de betaling binnen is, sturen ze ons een matchingsformulier en gaan ze het rapport lezen.

Als wij dat papier dan terug sturen bellen ze om binnen 2 weken een intake te gaan doen.

Gaat vrij rapjes moet ik zo zeggen!!!

Vind het wel fijn om te horen.

Spannend ook!

Hoelang doe je er over om al je documenten te verzamelen? Ik wil namelijk een weekje of wat vrij nemen tegen die tijd om dan alle energie in de documenten verzamelen te stoppen.

• petra

Bedankt voor jullie antwoorden trouwens!!

Het gaat opeens leven. Na meer dan een jaar op een pre-wachtlijst gestaan te hebben,

waar je gewoon niets kan of hoeft te ondernemen, gaat het nu opeens echt gebeuren.

Vinden het super spannend en super gaaf natuurlijk.

Ik weet dat Meiling naar je BKA kijkt, doen ze dat bij K&T ook?

• ik

Nee. K&T kijkt niet naar BKA.

Na de intake kan je direct de papieren verzamelen. Als die goedgekeurd zijn (wat zelden in 1x gebeurd) krijg je de instructies voor de notaris,rechtbank en rondje Den Haag.

Dan papieren opsturen naar K&T en vanaf dan kan je een voorstel krijgen.

Bij onze 1e procedure was dit voorstel al na 11 dagen! Bij onze 2e een kleine 3 maanden…

Succes!

• petra

Beste Ik

Zo…dat gaat wel heeeeel snel of ging wel super snel bij jullie!!

Ben benieuwd hoe het bij ons gaat verlopen.

Gaan gewoon nu mee op de flow zullen we maar zeggen en hebben er heel veel zin in!!

• A

tjongejonge, zo snel al een voorstel!! Mag ik vragen voor welk land dat was?

En moet je altijd nog rondje Den Haag zelf doen bij K&T of is dit ook afhankelijke van land van herkomst?

Wij zijn nu bezig met docs verzamelen en een weekje vrij kan dan best wel lekker zijn. Mijn ervaring is dat meeste tijd gaat zitten in persoonlijke brieven etc en tja…die zal je toch samen willen maken… allebei een weekje vrij nemen dan maar? ;-)

• petra

Ja hihi dan samen een weekkie vrij..

Over welke persoonlijke brieven heb je het dan precies?

Daar heb ik nog niet eerder over gehoord.

Wij gaan voor China voor een kindje met SN.

• c

hoi Petra,

Mijn ervaring is dat je erg afhankelijk bent van allerlei instanties die jou dingen moeten toesturen..

dus of 1 weekje vrijnemen echt de oplossing is….

Ik ben zelf 2 dagen per week vrij en regelde op die dagen heel veel.

Persoonlijke brieven is vaak een levensverhaal voor de Raad. En de lengte hiervan verschilt per kantoor/raadsmedewerker

(van 1 a4tje tot 12 kantjes….)

Succes met verzamelen…