Kind en Toekomst SN intake

• Marièlle67

Rondje Den Haag is afhankelijk van het land van waaruit je wilt gaan adopteren. Voor Nigeria bijvoorbeeld is dat er niet. Daar hoeven documenten overigens ook niet te worden gelegaliseerd door een notaris. Elk land heeft weer zijn eigen voorwaarden en eisen t.a.v. de documenten.

Wij hadden destijds voor Nigeria ook de hoop de documenten even snel te kunnen regelen. Uiteindelijk heeft het van oktober tot half januari geduurd eer we het compleet en correct hadden zodat Kind en Toekomst onze documenten kon verzenden.

• petra

Ben dr achter, je moet voor CHina een persoonlijke verklaring in het engels opstellen met een aantal punten die erin moeten komen, waarom je perse uit china wil adopteren, en je moet daar het een en ander in beloven.

Valt nog niet mee om een goede engelse brief opstellen en dat binnen 1 A-4 tje.

Ons gezinsrapport is allang 2009 af, dus daar staan wel levenslopen in.

• mamainspee

Hai Petra,

Spannend allemaal!

Wat je al wel zou kunnen doen, hebben wij ook voor intake gedaan, is internationale uittreksel van je geboorteakte en huwelijksakte bij de desbetreffende gemeentes via internet aanvragen.

Meeste gemeentes hebben wel een digitaal loket. ;)

Weet niet of je voor China ook foto's van jullie zelf/familie/huis e.d. nodig hebt, maar die zou je ook al kunnen maken.

Heel veel succes met jullie procedure!

• ik

Ja hoor, dat mag je vragen!

Wij hebben 2 lieve kids uit China. Allebei via de SN procedure…

Gr. ik

• c

petra Schreef:

——————————————————-

> >

> Valt nog niet mee om een goede engelse brief

> opstellen en dat binnen 1 A-4 tje.

>

Er is op internet heel veel te vinden…(mn Amerikanen schijnen erg veel te publiceren via het www)

Wij hebben ook een brief gebruikt van vrienden die al eerder een procedure in China hebben gedaan.

Het zijn toch veel standaard dingetjes die erin moeten…

• petra

Hoi hoi,

Ja superspannend is het allemaal!!!

http://www.adoptietrefpunt.nl/portaal/modules/soapbox/01bestanden/documenten/china/01comploverzicht.pdf?PHPSESSID=bb26373b0b0ee338132e13ef0b9e60a8

Hier staat wat we allemaal moeten verzamelen. Hihi we zijn al begonnen met die brief voor China waarom we willen adopteren en waarom uit China.

Ik heb al mijn werkgeversverklaring in het engels helemaal compleet binnen.

En we gaan morgen een paspoort aanvragen, hebben we dat ook maar gedaan, die is toch 5 jaar geldig.

Weetje, we hebben binnen nu en uiterlijk 4 weken ons intake gesprek, daarna mag je gaan verzamelen, daarom durf ik nu al dingen te verzamelen, je zit nu met zo kort tijdsbestek op de intake, dat kan geen kwaad.

Jippiieiee…spannend!

• anoniem

hoi Petra

Even een tip, let op wat je nu al verzameld !!! Alle dingen waarop een datum staat zoals werkgevers verklaring enz kunnen al te oud zijn als je ze moet indienen. Wij waren ook enthouaisast begonnen en toen we na de intake, 6 weken later de papieren opstuurde die we hadden, waren sommige al te oud en moest het alsnog een keer overnieuw

Groetjes

Anoniem

• petra

Bedankt voor de tip!

Gelukkig kost een werkgeversverklaring niets, dat scheelt als die datum dan evt te oud is. Die heb ik vandaag binnen gekregen, datum van gister.

Zal met de uitreksels dan nog even wachten? Of kan dat wel?

• Marièlle67

Wij hadden aanvankelijk ook zoiets van gelijk vanalles aanvragen maar ik ben ook blij dat we dat niet hebben gedaan omdat voor een groot aantal landen de documenten recent moeten zijn. En dan is het zonde van je tijd en geld als je alles van tevoren hebt opgevraagd. Heel veel gemeentelijke documenten kun je overigens ook digitaal aanvragen als je een digi D hebt. Heb je die nog niet dan zou je die wel vast aan kunnen vragen :-)

• petra

Digi-D hebben we wel (tu)

Dus kunnen we tzt mooi gebruik van maken.

Maar wat is recent. We mogen dus over 4 weken gaan verzamelen, zeg dan dat het van nu al verouderd is?

Gaan we niet doen, zou zonde zijn van het geld. Ben alleen nu 2 weken thuis, dus dacht het een en ander mooi te kunnen regelen..hihi..niet dus..