Kind en Toekomst SN intake

• petra

Nu kom ik op een adoptietrefpunt site terecht waar een voorbeeld van een Eigen Verklaring staat geschreven.

Moet zeggen dat ik die veel mooier vindt dan die van mezelf. Hebben jullie zelf een verklaring geschreven of ook voorbeelden verbasterd zeg maar?

• KP

In 2009 mocht het max. 3 maanden oud zijn.

Zijn jullie lid vd SN lijst? Weet het niet zeker maar volgens mij hebben die een voorbeeldbrief in het archief.

Succes!

• anoniem

Hoi Petra,

Wij hadden op onze intake ALLE documenten al bij ons. Dit hadden we in de weken ervoor ook al verzameld.

Documenten zoals internationaal uittreksels mogen niet ouder zijn dan 4 maanden als het in China aankomt.

Ons oudste document is van eind oktober en de documenten zullen binnen nu en 2-3 weken naar China verstuurd worden. Kan dus nog prima!

Al wat je nu kunt doen lekker doen zou ik zeggen!

• Marièlle67

Ik zou voor de zekerheid gewoon even overleggen met Kind en Toekomst. Bij ons was het met Nigeria zo dat we uiteindelijk best wat tijd nodig hadden om alle documenten compleet te krijgen. Gevolg was dat de documenten die we als eerste verzameld hadden tegen de tijd dat we de laatste hadden alweer bijna te oud waren. Het ging toen om drie maanden volgens mij.

Wij dachten na de intake ook dat we alles wel even snel bij elkaar zouden hebben maar dat viel uiteindelijk nog best tegen omdat de verklaring omtrent gedrag-aanvraag kwijtgeraakt was bij justitie met gevolg dat we die opnieuw aan moesten vragen en zo waren we zomaar weer een maand verder. Ook de persoonlijke brief die aanvankelijk goed was werd uiteindelijk toch afgekeurd omdat er opeens nog iets anders bij moest (omdat ze dat in Nigeria graag wilden) dus ook die moest opnieuw. En zo duurde het uiteindelijk dus langer dan verwacht.

En dan te bedenken dat we heel kort daarna, toen we het voorstel hadden weer heel veel opnieuw aan moesten vragen omdat we voor de rechtzaak in Nigeria zelf weer recente documenten moesten overleggen. Gelukkig ging het toen allemaal wel in één keer goed, dat scheelde een hoop zorgen!

• c

Hoi Petra,

Ook wij hebben een een voorbeeldbrief van een vriending gebruikt/aangepast. Zij had de procedure al doorlopen en die brief was dus goedgekeurd….

Als het bewoordingen zijn, waar je jezelf ook in kunt vinden, prima toch? Beter goed gejat dan slecht verzonnen…..

succes

• Marièlle67

Wij hebben de eigen verklaring destijds geschreven aan de hand van adviezen die we tijdens de intake gekregen hadden en daar dan in onze eigen woorden een verhaaltje van gemaakt. Was nog best lastig om het op één blaadje te krijgen. Gelukkig moest het handgeschreven zijn zodat we met wat kleiner schrijven toch een heel eind kwamen :-)

• petra

Jullie schreven het ook met je schoolengels? Bedoel, geen zakelijke brief maar uit je gevoel??

• Marièlle67

Het moest een korte, duidelijke, vriendelijke brief zijn. Niet te zakelijk maar zeker ook niet te amicaal. Wij hebben tijdens het schrijven soms wel over zinnen getwijfeld en dan gewoon even Kind en Toekomst gebeld om te overleggen. Ik kan me overigens voorstellen dat het per land weer verschilt wat er in moet staan hoor, maar daar krijg je bij Kind en Toekomst informatie over.

• KP

Er moet iig in staan waarom China, waarom adoptie, dat je, je kind nooit mishandeld en verlaat en dat je het kind een goede opleiding zult geven

• m.r

Op dit moment ben ik bezig met de motivatiebrief voor China. Nu is alleen mijn vraag, hebben jullie ook bezienswaardigheden bij naam genoemd of iets wat je weet over het land? Verder hebben wij ons gehouden aan de voorgeschreven dingen zoals staat omschrijven in de papieren maar het stukje waarom China is voor mijn gevoel nog niet helemaal af