adoptie haiti

• b

geachte,

heeft heeft geadopteerd in haiti? En wie heeft dit via zelfstandige adoptie gedaan?

graag zou ik willen met die mensen zo vlug mogelijk in contact komen? Want zou willen vragen of u nog de adotpiewetgeving heeft of andere belangrijke papieren die ik nodig heb om een zeer goed dossier te maken. In geval u wil helpen mag u deze altijd doorsturen. alvast bedankt.

in geval u niets van papieren heeft mag u ook altijd contact met mij opnemen als u over u adoptie wil praten. wil ook zoveel mogelijk ervaringen horen.

mvg en alvast bedankt

• Marièlle67

Volgens mij heeft Teeven als staatssecretaris de adopties uit Haiti tijdelijk stopgezet omdat er tekenen waren dat er, sinds de aardbeving en alle ellende daaromheen, sprake was van mensenhandel. In maart dit jaar is het volgens mij de bedoeling dat de Nederlandse overheid Haiti gaat bezoeken om te bezien of de situatie inmiddels dusdanig verbeterd is dat adoptie op een goede en veilige manier (voor de kinderen in kwestie bedoel ik dan) weer mogelijk is.

En gezien de huidige berichtgeving over Haiti en de stand van zaken daar kan ik me haast niet indenken dat de situatie er alweer verbeterd is.

Ik neem aan dat als de overheid hier adoptie uit Haiti stopzet, dat dat dan ook voor zelfdoeners geldt toch?

Groetjes,

Marièlle

• Sander

Volgens mij worden zelfdoeners altijd door Justitie en/of VGH-ers gecontroleerd dus ja: dat geldt dan ook voor hen.

• jan

20 december 2010

Voorlopig is interlandelijk adoptie uit Haïti niet mogelijk. Er is onvoldoende duidelijkheid of de adoptieprocedure op een zorgvuldige en zuivere manier kan plaatsvinden. Dat schrijft staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, Fred Teeven in een brief aan de Tweede Kamer.

In maart 2011 legt een ambtelijke delegatie een werkbezoek af aan Haïti. Daarna wordt opnieuw beoordeeld of interlandelijke adoptie uit Haïti weer mogelijk wordt.

Zie verdere info www.adoptie.nl

• amber

Als u daadwerkelijk bezig bent met adoptie vanuit Haiti zou u moeten weten dat dit al enige tijd volledig is stopgezet. Alle informatie hierover is op de websites van Wereldkindern (die is gestopt met dit kanaal) en de Nas te lezen. Voor zover ik weet is zelfdoen niet mogelijk in Haiti (en ook dan moet je je houden aan de wetgeving0.

• b

wil even laten weten dat ik inderdaad wist dat het VOORLOPIG niet toegestaan is.

Maar ik richt mij tot mensen die dat gedaan hebben(voor de aardbevind) en niet naar mensen die denken dat ze alles weten!!!