Wij hebben met Nigeria hetzelfde gehad, ook tijdens onze procedure liep de wachttijd op een gegeven moment op. Wij werden daar door Kind en Toekomst schriftelijk van op de hoogte gehouden.
Ik begrijp wel dat het voor vergunninghouders moeilijk is om uitspraken te doen over hoe lang het duurt, zij zijn ook afhankelijk van het land van herkomst, de politiek hier en verder alles wat maar van invloed kan zijn op een procedure. En als je dan uitspraken gaat doen over de wachttijd en die uitspraak komt later niet uit dan krijgen zij het op hun bordje.
Aan de andere kant kan ik me er overigens alles bij voorstellen hoor, dat je wilt weten waar je aan toe bent. Ik weer nog dat ik zo ongeveer elke weblog afstruinde om maar een indicatie te krijgen hoe lang anderen hebben moeten wachten. Inmiddels weet ik dat het totaal zinloos was om op die manier “schijnzekerheden” voor mezelf te kweken. Net toen ik, mede naar aanleiding van allerlei berichten op internet, me had neergelegd bij het feit dat het zeker nog wel een jaar zou kunnen duren werden we gebeld met een voorstel, het kan vreemd lopen!
Anderzijds weet ik ook van ouders die ongeveer gelijk met ons op de wachtlijst kwamen en die voor ongeveer hetzelfde “profiel” op de wachtlijst stonden dat het bij hen veel langer duurde. Je hebt daar gewoon geen invloed op als vergunninghouder denk ik, zeker niet bij landen waar de matching niet bij de vergunninghouder hier maar in het land van de kinderen plaatsvindt.