Wachttijd Congo, Lesotho, benin

• Carla

Beste allemaal,

Bijna hebben wij onze BT. We zitten in de afrondende fase.

Om te bepalen naar welke vergunninghouder wij onze BT zullen laten sturen vernemen wij graag wat momenteel de verwachtingen zijn qua wachttijd, mogelijkheden enz van de volgende landen (St. K&t).

- Congo

- Benin

- Lesotho

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Carla

• mamainspee

Hallo Carla,

Op dit moment kun je voor geen van deze drie landen inschrijven.

Ik weet niet hoe het zit met plaatsing op een préwachtlijst.

Misschien kun je het beste even bellen met K&T zelf, deze zijn op werkdagen van 09.00-12.00 uur bereikbaar (Telefoonnummer: 0314 - 632080).

Succes met jullie procedure en alvast gefeliciteerd met je BT.

• Jacqueline

Deze informatie is toch van de site van K&T af te halen.

Congo is momenteel dicht

Benin kunnen geen inschrijvingen voor plaats vinden.

Lesotho is volgens mij alleen open voor HIV kindjes.

m.vr.gr.

Jacqueline

• david

Hoi

Misschien ook wel logisch he, dat de tijden voor Congo niet meer kloppen. kind en toekomst heeft duidelijk bovenaan geschreven dat er ge tot februari geen inschrijvingen zijn, dus zal pas na februari de aanpassingen gedaan worden in de wachttijden.

Daarbij ben ik het met Jacqueline eens, leees de site daar staat voldoende informatie of anders bel je ze op

• Carla

Ik snap jullie reacties. Natuurlijk hebben wij met kind en toekomst gebeld. Maar zij kunnen slechts aangeven dat deze landen dicht zijn en geen enkele tijdsindicatie geven. Het is een beslissing die je neemt voor je leven dan mag je je toch enigszins voorbereiden en informeren over wat voor tijdspanne je het ongeveer hebt, bijv. 2 tot 3 jaar of mogelijk het dubbele. In de tussentijd loopt je eigen leeftijd ook op en is het belangrijk te weten of het uiteindelijk nog mogelijk gaat zijn.

Carla

• Connie

Hai Carla,

Ik snap het heel goed dat je graag een beetje wilt weten waar je aan toe bent, waar je ongeveer rekening mee moet houden, alleen in adoptieland is dit erg moeilijk hier weet je nooit zeker waar je aan toe bent. ;)

Toen wij ons in 2009 bij k&t hadden igeschreven voor Congo dachten ze dat het hooguit een half jaartje zou duren tot wij een voorstel zouden krijgen.

Nu wachten wij nog steeds en houden er ook rekening mee dat de wachttijden nog verder oplopen.

Het is niet het antwoord wat je zoekt, maar een stukje uit eigen ervaring hoe het gaat.

Ik denk dat als je voor jezelf drie-vijf jaar incalculeert je wel aardig goed zit.

Succes met je keuze!

• anne

Hallo Connie,

Dat is echt rot, zeker als je er al in 2009 op insteld had een voorstel te krijgen en dan wacht je nu nog steeds. Even een vraag, gaf Kind en Toekomst je zelf die informatie, of hoorde je niks van ze en door zelf te bellen kwam je erachter dat de wachttijd langer werd

Groetjes anne

• Connie

Hallo Anne,

Dank je wel voor je reactie.

Het was even een teleurstelling, maar wij geven de moed niet op dit jaar zal er vast wel een mooi voorstel voor ons komen. ;)

Dat de wachttijden opgelopen zijn hebben we van K&T zelf te horen gekregen.

• Marièlle67

Wij hebben met Nigeria hetzelfde gehad, ook tijdens onze procedure liep de wachttijd op een gegeven moment op. Wij werden daar door Kind en Toekomst schriftelijk van op de hoogte gehouden.

Ik begrijp wel dat het voor vergunninghouders moeilijk is om uitspraken te doen over hoe lang het duurt, zij zijn ook afhankelijk van het land van herkomst, de politiek hier en verder alles wat maar van invloed kan zijn op een procedure. En als je dan uitspraken gaat doen over de wachttijd en die uitspraak komt later niet uit dan krijgen zij het op hun bordje.

Aan de andere kant kan ik me er overigens alles bij voorstellen hoor, dat je wilt weten waar je aan toe bent. Ik weer nog dat ik zo ongeveer elke weblog afstruinde om maar een indicatie te krijgen hoe lang anderen hebben moeten wachten. Inmiddels weet ik dat het totaal zinloos was om op die manier “schijnzekerheden” voor mezelf te kweken. Net toen ik, mede naar aanleiding van allerlei berichten op internet, me had neergelegd bij het feit dat het zeker nog wel een jaar zou kunnen duren werden we gebeld met een voorstel, het kan vreemd lopen!

Anderzijds weet ik ook van ouders die ongeveer gelijk met ons op de wachtlijst kwamen en die voor ongeveer hetzelfde “profiel” op de wachtlijst stonden dat het bij hen veel langer duurde. Je hebt daar gewoon geen invloed op als vergunninghouder denk ik, zeker niet bij landen waar de matching niet bij de vergunninghouder hier maar in het land van de kinderen plaatsvindt.

• Connie

Ook wij zijn schriftelijk door k&t op de hoogte gebracht.

Voor k&t was het ook erg verrassend dat de wachttijden zo zijn opgelopen, dit hadden zij ook niet verwacht.

Zo zie je idd maar weer dat vergunninghouders erg afhankelijk zijn van het zendende land en dat een procedure die eerst kort was in eens langer duurt.

Net als wat jij hebt gedaan, struin ik ook het internet af.

Als ik dan op een blog lees dat men al bijna een jaar of langer op intake wacht/ 2-3 jaar op een voorstel, zeg ik tegen mijzelf en mijn man dat wij niets te klagen hebben.

Ondanks dat hopen wij toch wel dit jaar een voorstel te krijgen. ;)