adoptie en ziekte in voorgeschiedenis

• rema

Ik zou graag met mensen in contact willen komen die een kindje geadopteerd hebben (liefst kortgeleden) en die in de voorgeschiedenis beide een ziekte hebben gehad.

Bij ons: manlief kanker (10 jaar geleden)

ikzelf longembolieën (een jaar geleden).

Manlief is genezen en ikzelf heb een normaal toekomstperspectief.

De longembolieën kwamen door de IVF behandelingen die ik heb ondergaan.

In de eisen van de meeste landen staat fysiek en psychisch gezond. Nu begreep ik van st.Afrika dat dit inhoudt dat je in staat moet zijn een kind groot te brengen (dat ter beoordeling aan de arts) en dat je bijv geen levensbedreigende ziekte onder de leden moet hebben. Dit is een reactie op een mail die ik aan hen heb gestuurd. Nu hebben wij deze ziektes niet meer onder de leden. Manlief is al jaren gezond en de kans op kanker is net zo groot als een “gezond”iemand en mijn oorzaak is de IVF en die oorzaak is ook weggenomen. Dus zou je zeggen dat dit geen belemmering moet zijn.

Groet Rema

• H

Wil je gaan voor een kindje uit Afrika?

Want ik weet bij voorbeeld dat de medische geschiedenis die je schetst, een probleem is voor China, mocht je daar aan denken.

Maar ieder land heeft weer zijn eigen eisen en je zult sowieso een medische keuring moeten doen bij een onafhankelijke arts, maar dat is meestal geen probleem als je momenteel gezond bent.

• c

Je moet 2x een medische keuring ondergaan (voor China tenminste)

De 1e is voor dat de Raadsgesprekken beginnen, die moeten bij een onafhankelijke arts (dit stelde bij ons echt helemaal niets voor)

De 2e keuring voor China is uitgebreider, maar mag wel door je eigen huisarts. Als je daar een goede relatie mee hebt, valt hier wel iets te regelen…

Hoop dat je hier iets aan hebt…

• b

Wij hebben sinds een aantal weken ons 2e dochtertje thuis, en dit ook na kanker en longembolieën. Voor een heleboel landen was dit een probleem, st. afrika gaf bijv. aan dat kenia wel kon, maar Ethiopië niet.

Wereldkinderen heeft ons ook aangegeven geen mogelijkheden te zien, Meiling ook niet, maar de NAS en K&T wel. De eerste procedure van ons liep bij Hogar, dat is nu geen optie meer. De 2e procedure, heel recent, bij K&T. Ziekte was geen enkel probleem voor diverse afrikaanse landen….

Succes!

• Marièlle67

De punten die je schetst lijken me voor adoptie uit Nigeria ook geen punt (al is Nigeria momenteel volgens mij alleen open voor opname van een kindje met HIV).

Wij hoefden alleen een verklaring van onze eigen huisarts te overleggen waaruit bleek dat wij geen besmettelijke of levensbedreigende ziekte hadden en geacht werden in staat te zijn een kind groot te brengen.

Groetjes

Marièlle

• H

c Schreef:

——————————————————-

> De 2e keuring voor China is uitgebreider, maar mag

> wel door je eigen huisarts. Als je daar een goede

> relatie mee hebt, valt hier wel iets te

> regelen…

> Hoop dat je hier iets aan hebt…

Het gaat niet zozeer om de medische keuringen, maar om wat er in je gezinsrapport staat! Als daarin staat dat er kankergeschiedenis is geweest, zal China je niet accepteren.

Maar andere landen dus weer wel.

Wel raar dat je voor sommige Afrikaanse landen geen besmettelijke ziekte mag hebben, maar je dan wel weer een HIV kindje mag adopteren, wat natuurlijk ook een besmettelijke ziekte is.

• pepe

Als je mensen een realistisch beeld wilt geven, wat er voor zorgt dat er in een later stadium geen grote teleurstellingen te verwerken zijn, moet je gewoon eerlijk zeggen dat China niet mogelijk is. De vragen in de tweede gezondheidsverklaring zijn zodanig dat de arts gewoon ronduit zou moeten liegen bij meerdere vragen; lijkt me geen juiste vraag aan de arts en ook niets iets waar je later prettig op terugkijkt.

• JS

Beste H,

Ik kan het me wel voorstellen waarom je voor sommige Afrikaanse landen geen besmettelijke ziekte mag hebben, maar je dan wel weer een HIV kindje mag adopteren, wat natuurlijk ook een besmettelijke ziekte is.

Hiv is zonder adequate behandeling een doodvonnis en in de meeste Afrikaanse landen wordt hiv niet optimaal behandeld. En je wilt liever geen kinderen ter adoptie naar het buitenland laten gaan als ze na enkele jaren hun ouders opnieuw kwijtraken. Dus vanuit het perspectief van de zendende landen begrijp ik het wel.

Groeten,

JS

• mellona

Ik heb zelf een longembolie gehad en een jongetje geadopteerd,

Als je wilt wil ik er prive wel op ingaan.

Je mag mailen naar mellona36@hotmail.com

• rema

Bedankt voor de reacties allemaal.

Mellona ik zal je binnenkort even een mailtje sturen. Fijn dat je die erbij hebt gezet.

En b. zou je het erg vinden om ook je mailadres te laten zien. Ik zou het fijn vinden om informatie uit te wisselen.

groetjes