Adoptieaanvraag voor een specifiek kind (China)

• Bowien

Hallo,

Heeft iemand wel eens wat gehoord over een adoptieaanvraag van een specifiek kindje uit China? Het gaat hierbij om een kindje met een SN die vrijwel niet tot heel moeilijk gedaopteerd wordt of op de lijst wordt geplaatst. Ik weet dat het CCAA voor een aanvraag van een speciaal kind open staat in geval van: van een ouder kind of een specifieke moeilijk plaatsbare SN.

Amerikanen doen het vaker maar heeft iemand wel eens gehoord of je deze aanvraag via een NL vergunninghouder kunt doen? Voor alle duidelijkheid het gaat niet om een kindje met een SN zoals bij veel VGH-ers op lijsten genoemd maar om een kindje met een SN die ik nog niet eerder op een lijst voorbij heb zien komen. Deze kindjes worden ook niet vaak (nooit?) op de lijst geplaatst in China.

Groet

Bowien

Had het al onder een andere kop geplaatst maar die was geloof ik niet zo duidelijk ;-)

• BG

Bowien,

Ik begrijp echt helemaal niets van je vraag. Wil je dat de vh kijkt of er voor een kindje met de door jouw bedoelde sn ouders gezocht worden? Heb je een specifiek kindje op het oog?

• Bowien

Hoi,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een specifiek kindje (met een SN die ik nog niet eerder uit China heb gezien) te adopteren. Ik weet dat het CCAA voor een dergelijke aanvraag open staat maar zou een NL vergunninghouder die aanvraag willen doen?

Groet

Bowien

• BG

Staat dit kindje op een lijst bij een andere vh? Met andere woorden waar staat bekend gemaakt dat er voor dit kindje ouders worden gezocht?

• Bowien

Het staat nergens/ is niet bekend gemaakt het is een kindje in een tehuis die zeer waarschijnlijk niet op de lijst geplaatst gaat worden vanwege de SN.

• BG

Okay ik snap het. Weet je zeker dat er nooit kinderen met deze sn worden voorgesteld? Er worden vaker kinderen met heel ernstige of heel zeldzame sn's voorgesteld. De vh's kun je vast meer zeggen of dit tot de mogelijkheden behoort.

• Bowien

Mmmh ooit down voorbij zien komen op de lijst? Ga idd informeren bij de vgh maar dacht dat mss iemand wel eens van een dergelijke situatie had gehoord.

• BG

Je zou de vraag op de sn-lijst kunnen stellen maar internationeel ook op chinaadopt op het special needsforum. Je hebt dan een heel breed bereik.

• Bowien

Goede tip, bedankt.

• H

Je kan een kindje met down ook adopteren uit Hongarije, daar staat nu zelfs een oproep voor op de website van NAS.