Adoptieaanvraag voor een specifiek kind (China)

• Bowien

Dat weet ik maar we hebben al een kindje uit China en dit betreffende kindje heeft mijn hart gestolen. In principe was nog een adoptie niet de bedoeling maar deze mogelijkheid wil ik graag onderzoeken. Vandaar.

• L

Het allerbelangrijkste is dat het kindje in kwestie adoptabel is, dwz dat alle papieren op orde zijn. Los van het feit of de vervolgstappen wel of niet kunnen (ik heb werkelijk geen idee), moet de CCAA iig het kindje ter adoptie aanbieden. En dat kan pas als het SWI alle papieren van het kindje op orde heeft. Dat is dus stap één. Ons kind komt uit China en de organisatie die zich over hem/haar heeft ontfermt heeft het SWI aangespoord en geholpen bij het op orde krijgen van alle papieren. Dit alles hoorden wij pas van de desbetreffende organisatie nadat onze adoptie was afgerond. Ik weet niet of je weet in hoeverre dit al op orde is voor het kind dat je wilt adopteren en of je daar achter kunt komen. De SN hoeft voor de Nederlandse wet geen probleem te zijn, maar ik weet niet in hoeverre China kinderen met een verstandelijke beperking adoptabel acht. Daar zouden idd de leden van chinaadopttalk je mogelijk kunnen helpen.

Ik zou ook informatie inwinnen bij de drie VH's in hoeverre zij uberhaupt bereidt zijn te bemiddelen voor een specifiek kind.

Succes!

• H

Voor Down moet je trouwens wel speciale toestemming hebben in je gezinsrapport. Dus als dat er niet in staat zal je nog een gesprek moeten voeren met de Raadsmedewerker, en niet iedere medewerker staat positief tegenover een geestelijke handicap. Maar er zijn al een aantal kinderen met Down naar NL gekomen, dus het moet wel kunnen. Maar nu dus nog het probleem met de authoriteiten.

• L

Klopt, maar dat geldt voor elke SN.

• MSN

Hi Bowien,

Er staan kinderen met down syndroom op de shared list, dus China werkt iig mee aan de adoptie van deze kinderen. Nederlandse VH's zullen naar mijn idee niet zo snel meewerken aan de adoptie van een specifiek kind. Maar misschien kun jij ze overtuigen.

Succes!

• H

Voor veel special needs moet je gewoon een aantekening hebben in je rapport dat je open staat voor sn. Maar voor Down moet je dat specifiek genoemd hebben volgens mij, net als met FAS. En je moet je medewerker er voor gesproken hebben, hij/zij moet beoordelen of hij goedkeuring geeft. Het is dus een extra stap dan bij de reguliere sn's.

• mar10e

Hallo Bowien,

Ik wil gewoon even tegen je zeggen dat ik hoop dat het jullie de kans krijgen om dit kindje te adopteren, zou wel heel bijzonder zijn voor jullie en voor dit kindje.

Martine