2e keer BT verlengen

• Nicole70

Hallo, wij moeten dit jaar onze BT voor de tweede keer verlengen. Gaat dat net zo gemakkelijk als de eerste keer? Een briefje schrijven naar Justitie en een gesprek bij de Raad? En ook weer een doktersbezoek? En is dat anders als je al een voorstel hebt gehad? Ik had gehoopt dat we 'm niet meer hoefden te verlengen, maar met de steeds oplopende wachttijden, ontkomen we er niet aan. Wie heeft onlangs ook zijn BT voor een tweede keer moeten verlengen?

Groetjes Nicole

• annette

Hoi Nicole,

Tjonge bijna 2x verlengen, dus dat betekend dat jullie bijna 8 jaar op de wachtlijst staan. Voor welk land is de wachtlijst zo lang. Ik hoop dat het voor jullie niet nodig is en dat jullie snel een voorstel horen

Groetjes

Annette

• Nicole70

Hoi Annette, na 3 jaar bij China op de wachtlijst gestaan te hebben, zijn we overgestapt naar Congo, helaas lopen hier de wachttijden ook op…

• L

Ja dat gaat net zo makkelijk. (wij hebben idd 8 jaar gewacht op ons kind)

• sandra

hallo

wij moeten onze BT voor de 1e keer verlengen. Wat moet je dan eigenlijk doen?

groetjes sandra

• BG

8 jaar wachten…Terwijl er in China duizenden kindjes wachten. Wachttijd vaak niet meer dan een paar maanden.

• anoniem

BG

Dan doel je op SN en niet iedere ouder zal dit willen of kunnen. Al is een gezond kindje adopteren geen garantie dat het echt gezond zal zijn.

• BG

Wat maakt dat je het ontbreken van een handje of voetje, wetende dat dat o.m. de kinderen zijn die wachten, zo onoverkomelijk vindt dat je meer dan 8 jaar wacht? Wat voor ideeën heb je dan van het ouderschap? Wat maakt dat je jezelf als ouder ongeschikt acht om voor kinderen met dergelijke piepkleine sn's te zorgen? Spannend hoor zowel voor toekomstig kind als ouders.

• JK

BG Schreef:

——————————————————-

> Wat maakt dat je het ontbreken van een handje of

> voetje, wetende dat dat o.m. de kinderen zijn die

> wachten, zo onoverkomelijk vindt dat je meer dan 8

> jaar wacht? Wat voor ideeën heb je dan van het

> ouderschap? Wat maakt dat je jezelf als ouder

> ongeschikt acht om voor kinderen met dergelijke

> piepkleine sn's te zorgen? Spannend hoor zowel

> voor toekomstig kind als ouders.

Wat voor ideeën heb jij dan van het ouderschap? Ik vind niet dat je met beide benen op de grond staat maar erg op een roze wolk zit.. Piep- kleine SN vallen tegenwoordig onder “zo gezond mogelijk”

• BG

Ja zo typisch ik blijf ook na 12 jaar in adoptieland te hebben rondgewandeld, 3 kinderen te hebben geadopteerd maar op die roze wolk zitten. En ook mijn ervaring met een 5-jarige puk die net als mams het gegeven dat hij een voetje mist niet erg spannend vindt wil er maar niet voor zorgen dat ik met de beide voeten op de grond sta.