regioavond over de nazorg van de SAV (Stichting Adoptievoorzieningen)

• Caro

Regioavond over de nazorg van de SAV (Stichting Adoptievorzieningen)

Uitnodiging van Wereldkinderen regio Alkmaar

maandag 28 februari 2011, om 20.00 uur.

De avond vindt plaats in wijkcentrum De Rietschoot, Saskerstraat 22 in Koedijk (tel.nr. 072-5615595). Parkeren kan aan de achterkant van De Rietschoot bij De Hertog.

We hebben voor deze avond mevrouw Chris Thie & mevrouw Corinne Verheule van de SAV uitgenodigd en zij zullen iets komen vertellen over gehechtheid en omgaan met stress en emoties, dit zal worden ondersteund met beeldmateriaal (VIB en/of Sherborne). Verder zullen de overige nazorgmogelijkheden vanuit de SAV ter sprake komen.

Omdat aan deze avond een minimum aantal deelnemers is gesteld, verzoeken wij u vriendelijk om u vóór 24 februari 2011 aan te melden via onze website: www.wereldkinderen.nl/alkmaar (u krijgt geen ontvangstbevestiging). Bij te weinig aanmeldingen zullen wij zorgen voor een alternatief onderwerp.

De entree voor leden bedraagt: € 5,00 (bij vooraanmelding) en voor niet leden: € 6,50.

Bekijk ook de website voor de laatste actuele informatie over deze avond.

Graag tot ziens op maandag 28 februari!

Elly van der Zee

ellyvdz@gmail.com

0223 668158

• andre

Ik heb me al aangemeld!

• pepe

Ik vind het zó jammer dat vooral de regio noordholland zo actief is,

ik zie regelmatig hele interessante avonden voorbij komen maar twee uur heen en twee uur terug is een beetje veel van het goed.

Jammer dat er niets is in de regio west-brabant!

• sandra

ja het erg ver weg. Een keer info avond in gelderland lijkt mij een goed idee. Daar wonen ook adoptie ouders!!

• Anja1

Persoonlijk vind ik het wat makkelijk om te zeggen ‘organiseer het eens daar of daar’. Natuurlijk wonen adoptieouders overal, maar regiokringen van WK werken primair in/voor een bepaalde regio. Het gaat om vrijwilligerswerk wat behoorlijk veel tijd kost - op de site van WK is onder vacatures te zien dat er in heel veel regiokringen veel vacatures zijn en dat verklaart wel waarom de ene regio actiever is dan de andere. Als je activiteiten in je regio wilt, geef je dan op als vrijwilliger, of neem anders voor lief dat je verder moet reizen!

Groetjes,

Anja

(ineens Anja1 geworden omdat ik niet meer kon inloggen….)

• pepe

Hoi Anja,

ik kan geen vrijwilliger bij WK worden omdat we niet via WK hebben geadopteerd…..

En het beetje verder reizen…. gaat over 2 uur heen en 2 uur terug als er geen files zijn; dan moet het toch al een héél bijzondere avond zijn en precies zo uitkomen met mijn werk, mans werk en de kids…. kortom, meestal blijkt dat onmogelijk.

Het feit dat dit georganiseerd wordt door vrijwilligers en dat dat tijd kost, wil toch niet zeggen dat ik het als (geinteresseerde ) adoptie-ouder niet jammer mag vinden dat er niets bij ons in de buurt is….

En dat is gewoon echt zo; de adoptie-driehoek was in Barendrecht, daar ben ik destijds dan ook naar toegeweest, ging maar over een klein uurtje reizen en dat vind ik nog te doen maar verder zijn alle interessante en of zinvolle dingen (bijv de groep voor ouders die net een nieuw kindje in het gezin hadden en daar over van gedachten wilden wisselen) eigenlijk altijd in het midden van het land én heel vaak in noord-holland; want die groep is gewoon heel actief!

• Anja1

Hoi,

Volgens mij hoef je niet via WK geadopteerd te hebben om vrijwilliger te worden, ik ken diverse mensen die vrijwilliger zijn bij WK maar niet geadopteerd hebben via WK. Dus als je het wilt zou je kunnen informeren.

Overigens snap ik best dat twee uur heen en twee uur terug ver is, maar deze regiokringen werken nu eenmaal in hun regio. Het kwam op mij een beetje onprettig over dat er zo op de locatie wordt gereageerd, terwijl het logisch is dat het in die betreffende regio plaats vindt.

Maar wie weet - met veel nieuwe vrijwilligers straks ook in andere provincies!

Groetjes,

Anja

• caro

Het klopt inderdaad dat je lid moet zijn van Wereldkinderen en er zijn verschillende activiteiten waaraan je mee kan doen als vrijwilliger als je niet via Wereldkinderen hebt geadopteerd, waaronder het regelen van regioavonden. Wij zijn met 7 adoptievrijwilligers die alle activiteiten in onze regio organiseren, zoals wachtgroepavonden(5x per jaar), aankomstbezoekjes, ouderbijeenkomsten (2 groepen 4 x per groep per jaar), 3 regioavonden en 3x een goed gevulde regionieuwsbrief. Met een hele enthousiaste groep kun je veel bereiken.

Graag nog meer aanmeldingen voor komende avond want bij te weinig aanmeldingen moeten we overgaan op een andere, ook interessante, invulling van de avond. En kan het zijn dat dit onderwerp niet overgenomen wordt door een andere regio. We moeten nl wel kostendekkend organiseren. Dus bij twijfel, … toch maar inschrijven en komen. Ik weet dat de regio Brabant ook bezig is met de voorbereiding van een regioavond. De afgelopen regioavond in deze regio ging niet door ivm te weinig aanmeldingen. Dus probeer zoveel mogelijk naar de regioavonden te gaan en geef op zo´n avond aan de vrijwilligers door welk onderwerp je interessant zal vinden. Daar kunnen zij dan mogelijk ook mee aan de slag.

Caro

• caro

De regioavond gaat door!

Wel aanmelden als u wilt komen, liefst voor 24 febr. maar later mag ook.

Hieronder de vooraankondigingen van de volgende regioavonden in de regio Alkmaar van Wereldkinderen

Op maandag 20 juni 2011 hebben wij een regioavond met als thema: Adoptie & Pleegzorg

Rachelle Veldhuizen van Wereldkinderen en een medewerker van Parlan pleegzorg zullen over dit onderwerp komen vertellen.

aanvang 20.00 uur.

Verdere informatie volgt later, houd de website in de gaten!

Op donderdag 13 oktober 2011 hebben wij uitgenodigd: dr. Anneke J.G. Vinke (van Adoptiepraktijk Vinke)

Mevrouw Vinke zal komen vertellen over het thema: Grenzen stellen in de opvoeding.

aanvang 20.00 uur.

Verdere informatie volgt later, houd de website in de gaten!