ouders gezocht voor tribling Congo K & T

• m.r

25 januari 2011: ouders gezocht

Wij zoeken ouders voor een tribling, 2 meisjes geboren respectievelijk in 2006 en 2007 en een jongetje in 2009. Indien u hiervoor belangstelling heeft en uw gezinsrapport geeft aan dat een dergelijke plaatsing bij u mogelijk is kunt u contact met ons opnemen.

• anoniem

Ik vraag me af waarom niet verontwaardigd wordt gereageerd op dit bericht (dat tegelijk werd geplaatst met een bericht over SN kinderen uit Nigeria), dat men voor deze kinderen geen ouders kunnen vinden…???

• BG

Ik denk omdat velen weten dat je je hier niet snel voor kwalificeert, veel RvK's zullen hier geen toestemming voor geven. Het aantal ouders dat als aantekening in het rapport heeft staan dat een tribling kan is denk ik gering.

• o

Ik snap ook niet goed waarom K&T dit zo plaatst. Bij mijn weten mag de raad nooit toestemming geven voor meer dan twee kinderen. En daar krijg je ook al niet zomaar toestemming voor. Voor drie kinderen moet altijd een aanvullend gesprek met de raad plaatsvinden. Is dit niet zo, dan zitten ze niet op een lijn qua beleid.

• Marièlle67

Het klopt niet dat de Raad voor plaatsing van een tribling altijd een extra gesprek moet doen.

Wij hebben in 2007 onze raadsgesprekken gehad en in ons gezinsrapport stond vermeld dat de Raad ons in staat achtte om twee of meer kinderen, al dan niet met SN tegelijk te adopteren.

In die tijd werd de BT nog afgegeven voor 1 kind, ook al stond in ons rapport dus duidelijk twee of meer.

Toen wij uiteindelijk een voorstel van een sibling kregen moest onze BT wel aangepast maar dat is buiten ons om door de vergunninghouder geregeld. Pas toen dat rond was werden wij op de hoogte gebracht van het voorstel. Maar een extra gesprek met de Raad hoefde dus niet omdat het al in ons rapport stond.

• anoniem

Waarom worden er dan zo weinig ouders goedgekeurd hiervoor.

Of wat weerhoud mensen ervan om hiervoor te gaan?

Is het dan misschien net als bij een SN de angst of ze het wel aankunnen?

• Kiki

Volgens mij heeft Congo nogal strenge eisen ten aanzien van huwelijksduur: 5 jaar. Dat kan meespelen…?

• mamainspee

Er is nogal een regionaal verschil hoe de raad reageert op of je toestemming krijgt voor twee of meer kindjes.

De ene raad (regio) is daar wat “soepeler” in dan de andere, mijns inziens klopt dit ook van geen kant en zou er landelijk één richtlijn getrokken moeten worden, maar ja die is er dus niet.

Een van de dingen die de raad veelal stelt als eis voor toestemming voor twee of meer kindjes te gelijk, dat je ervaring met kinderen moet hebben (oppassen op neefje/nichtje/buurtkinderen etc.. is niet voldoende).

Wat ook een bijkomende factor voor ouders kan zijn is dat drie kindjes financieel niet haalbaar is.

• o

Jammer dat de raad niet op een lijn zit landelijk. Hier qua werk ervaring met kinderen, mogelijkheid om fulltime thuis te zijn voor jaren en alleen voor twee toestemming, want mag niet voor meer.

• Marièlle67

Ik verbaas me al heel lang over de kennelijke verschillen tussen de ene raadsmedewerker en de andere. Het is al raar dat de werkwijze bij de ene raad heel anders is dan bij de andere, bijvoorbeeld als je kijkt naar het levensverhaal. Bij de ene raad moet je dat zelf doen, bij de andere doen zij het….