Hallo
Moet je bij een sollicitatiegesprek vermelden dat je dit jaar misschien een adoptiekindje krijgt?
ik heb op dit moment wel een baan maar dat is best ver van huis (ruim een uur onderweg dus 2 uur op een dag).
groetjes sandra
Hier hetzelfde probleem (werk is anderhalf uur van mijn huis). Toen kreeg ik bijna een baan in mijn schoot geworpen, naast de deur, en heb ik vermeld dat ik over een jaar een kindje verwacht (hoop ik). Daar werd niet heel erg goed op gereageerd en die baan is niets geworden :-). Toch zou ik het een volgende keer weer vermelden.
Eigenlijk ben ik wel voor openheid, maar in dit geval zou ik het pas na mijn proeftijd zeggen. Vervelend, want ik kan me voorstellen dat je het het liefst van de daken wil schreeuwen. Toch denk ik dat je er verstandig aan doet het voor je te houden. In adoptieland is niets zeker, het kan zomaar nog jaren duren!
Tja, lastige situatie. Ik denk toch dat ik het niet tijdens de sollicitatiegesprekken zou melden. Wat is zeker in adoptieland? Misschien duurt het nog wel een jaar langer dan je dacht (hoop het natuurlijk niet voor je ).
Ik vind het iets anders als je echt al zeker weer dat het kindje op korte termijn gaat komen, bijv. je hebt het voorstel al gehad en wacht op afreizen.
Ik heb een hekel aan de vergelijking met een zwangerschap (die gaat vaak mank), maar doe het toch even. Volgens mij ga je niet vertellen dat je probeert zwanger te worden, maar als je al vergevorderd zwanger bent, hou je het toch echt niet achter voor je werkgever. In dit geval zie ik het ook zo bij adoptie.
groet Martine
ik ben ook gaan solliciteren toen we de papieren in het land hadden liggen,
ze vroegen zelf of ik al kinderen had en ja toen heb ik gezegt dat we met een adoptieprocedure bezig zijn
en dat ik niet weet wanneer we af moeten reizen.
mijn proeftijd zit erop, maar heb wel een jaarcontract dus zie wel als er tussentijds iets gebeurt wat ze doen
Helemaal mee eens! Niet vertellen. Ik heb het wel verteld en de baan ook wel gekregen maar achteraf duurde het nog een aantal jaar voordat het voorstel kwam. Toch een beetje spijt dat ik het voortvarend heb gedeeld (op mijn werk), na proeftijd is vroeg genoeg. Komt er eerder een voorstel kun je goed uitleggen waarom je het voor je hebt gehouden….niets is namelijk zeker.
Ik ben zelfstandig ondernemer en heb destijds, toen we op het voorstel wachtten bij verlenging van de opdracht wel gemeld dat ik wilde verlengen maar dat het risico bestond dat ik van de een op de andere dag weg zou zijn. Gelukkig wilden zij dat risico nemen. Misschien gingen ze er ook vanuit dat het zo'n vaart niet zou lopen. Uiteindelijk kreeg ik binnen twee maanden na die verlenging het voorstel en ging ik de dag na het voorstel daar dus weg.
Ik heb er toen voor gekozen wel open te zijn omdat ik het risico niet wilde lopen dat ik een slechte naam zou krijgen in de markt waar het erg ons kent ons is.
Als het om een vaste baan gaat zou ik het denk ik af laten hangen van het gesprek, de mensen die tegenover me zitten en proberen in te schatten wat de gevolgen zijn. Op zich ben ik voor openheid maar ik kan me voorstellen dat je het niet uit jezelf vermeldt.
Hoi,
Mijn man heeft tijdens de procedure ook regelmatig gesolliciteerd, en de adoptie altijd vermeld.
Hij is daardoor idd regelmatig afgewezen. Maar dat is dan maar zo. Als je geen baan hebt is dat misschien anders hoor, maar als het om kortere reistijd of zoals bij ons om betere werktijden gaat zit je natuurlijk in een luxere positie.
Ligt misschien een beetje aan je procedure, maar wij hadden de medewerking van werkgevers hard nodig.
(vrije dagen sparen, na voorstel misschien op korte termijn afreizen voor een reis van zeker 9 weken) Dan is het wel zo fijn als je werkgever op de hoogte is.
Uiteindelijk een bedrijf gevonden die het geen probleem vond. Zijn uitzendcontract is zelfs tijdens onze reis in een jaarcontract bij het bedrijf zelf omgezet, nu alweer een tijd een vast contract.
succes met je sollicitatie!
groetjes K
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?