voorstellen

• femke

Hallo,

Wij staan sinds kort op de sn lijst voor een kindje uit China en vinden het wachten echt heel moeilijk…

Weet iemand hier wanneer er weer voorstellen worden verwacht?

Ik heb al ergens gelezen dat de verwachting was dat er in maart weer gebeld zou kunnen worden.

Is het bekend hoe vaak er een nieuwe lijst uit komt en er dus voorstellen kunnen worden verwacht?

Groet,

Femke

• m.r

Hallo Femke,

In een voorgaande post word ook gesproken over de lijst van China. Ik meen elke 6 wkn een nieuwe lijst waarop vergunninghouders een aantal kindjes kunnen reserveren met sn waarvan zij denken te kunnen gaan matchen met ouders uit hun bestand. Ook wij zijn bezig met het verzamelen voor Sn China..Wachten nog op de bloeduitslagen(:P)

Als je t leuk vind om te mailen? Gezellig!

• Louisa

wij wachten ook op China….sinds november en ik kan eigenlijk niet meer wachten……ben zoooooooooooooooooooooooooooooo ongeduldig.

• m.r

veel afleiding zoeken, leuke dingen doen af en toe jezelf iets kopen voor je kindje, werkt heel goed!

• Anja

Hoi,

Als je voor genoeg open staat (en ik ga ervan uit dat vergunninghouders daar tegenwoordig vrij streng op screenen), dan duurt het momenteel echt niet heel lang (al kan het natuurlijk wel als lang voelen..:-). Sterkte met wachten!

Groetjes,

Anja

• pepe

Er komt pak 'm beet iedere maand een nieuwe shared list uit (rond de 20ste), met soms ergens gedurende de maand nog een (kleine) aanvulling. Daarnaast ontvangen de vgh ook weer persoonlijke digitale dossiers (special focus list), en daarvoor worden regelmatig oproepjes geplaatst omdat er binnen de groep wachtende ouders geen match is.

De amerikaanse ouders houden de uitkomst van die lijst zeer goed bij (die mogen zelf een dossier inzien en zitten er dus bovenop; hoe eerder je een dossier hebt gezien, hoe eerder de vgh het voor je kan locken) en melden dat aan elkaar onder (oa) chinaadopttalk.com

Vervolgens zegt dat overigens niets over wanneer een nederlandse vhg jou belt; de procedure tussen match en voorstel verschilt per vgh, en daarmee ook de tijd tussen match en telefoontje.

Qua wachttijden geldt volgens mij bij alledrie de vgh dat er bij een voldoende grote lijst van sn's er een match is binnen 6 maanden, vaak zelfs (veel) eerder; ik hoor net zo vaak verhalen van binnen een maand als van binnen 6 maanden.

Dat geldt overigens niet als je erg strak qua sn's of qua leeftijd zit, maar dat lijkt me logisch

• Omfie

Hoi Femke (en de rest van wachtenden),

Ook wij wachten op een special need kindje uit China. En ook voor ons valt het wachten zwaar. Heb al veel moeten wachten in mijn leven, maar het valt toch telkens weer zwaar. Achteraf zal het ons allemaal waard zijn geweest.

Ook ik heb gehoord van een aanvulling van de lijst ergens rond de 20e van de maand, maar hoor zoveel verschillende verhalen, dat ik er eigenlijk alleen maar gek van wordt. We kunnen niets anders doen dan wachten.

Veel succes met het wachten allemaal en hopelijk resulteert het dan in een supermooi voorstel.

Omfie

• summer

Hallo allemaal,

Wij zitten nog in de documentenfase, maar hopen ook snel door te stromen naar de wachtenden voor een SN voorstel uit China. Ook hier zijn we er veel mee bezig en vragen we ons steeds af hoe lang het zal duren en wanneer we naar china kunnen. Ik had ook op de rumourqueen gelezen dat de lijsten rond de 20e van een maand uitkomen. Voor sommigen onder ons hoeft het dus niet lang meer te duren. Fingers crossed. Hoeveel stellen zouden er per vergunninghouder aan het wachten zijn??

• femke

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik dacht dat er 1 keer in de drie maanden zo'n lijst uitkwam, dus dat valt mee.

Wij hebben wel een lange lijst met sn waar we voor open staan, maar schisis staat daar niet op. Ik ga er daarom vanuit dat het voor ons iets langer zal duren dan gemiddeld.

Ben ongeduldig, maar weet zeker dat het wachten uiteindelijk de moeite waard zal zijn!

Ik hoop dat iedereen hier snel dat ene telefoontje krijgt!

• Paulina C.

Hoi pepe,

Hoe bedoel jij dat precies, van die Amerikaanse adoptieouders? Kunnen die zelf direct de shared list bekijken? Weet jij hoe dat werkt? Ik ben nieuwsgierig :)

Groeten,

Paulina