Er komt pak 'm beet iedere maand een nieuwe shared list uit (rond de 20ste), met soms ergens gedurende de maand nog een (kleine) aanvulling. Daarnaast ontvangen de vgh ook weer persoonlijke digitale dossiers (special focus list), en daarvoor worden regelmatig oproepjes geplaatst omdat er binnen de groep wachtende ouders geen match is.
De amerikaanse ouders houden de uitkomst van die lijst zeer goed bij (die mogen zelf een dossier inzien en zitten er dus bovenop; hoe eerder je een dossier hebt gezien, hoe eerder de vgh het voor je kan locken) en melden dat aan elkaar onder (oa) chinaadopttalk.com
Vervolgens zegt dat overigens niets over wanneer een nederlandse vhg jou belt; de procedure tussen match en voorstel verschilt per vgh, en daarmee ook de tijd tussen match en telefoontje.
Qua wachttijden geldt volgens mij bij alledrie de vgh dat er bij een voldoende grote lijst van sn's er een match is binnen 6 maanden, vaak zelfs (veel) eerder; ik hoor net zo vaak verhalen van binnen een maand als van binnen 6 maanden.
Dat geldt overigens niet als je erg strak qua sn's of qua leeftijd zit, maar dat lijkt me logisch