Minimale special need

• S

Dag allemaal, zijn er ook mensen op het forum die net als wij een zeer minimale lijst hebben van special needs (China)? oftewel een zeer specifieke lijst? We weten dat de wachttijd dan langer is dan bij een uitgebreide lijst, maar we zouden graag ervaringen delen met anderen in hetzelfde schuitje.

• summer

Hoi S.,

Wij hebben ook niet een heel uitgebreide lijst. We hebben er wel schisis op staan wat vrij vaak voorkomt. Ik vind het ook leuk om ervaringen uit te wisselen. Je kan me mailen: summer6974@hotmail.com.

• D

Wat is een minimale lijst?

Zijn dat heel lichte SN? (missende vingers, navelbreuk, scheel zien)

Of 1 SN?

Of een korte lijst van zwaardere SN ( dus alleen een schisis en een hartafwijking?)

• laura

Hoi S,

Graag zou ik je ook willen vragen (net als D) wat je bedoelt met minimale SN.

Groetjes

• pytsje

Er word met de uitdrukking minimale lijst special needs een niet uitgebreide lijst special needs bedoelt. :)

Oftewel een lijst met niet veel special needs. Het betekent dus niet “zeer kleine sn'tjes”. zoals voorheen toen een missende vinger nog een sn was.

Het komt voor dat mensen als SN alleen voor schisis en een VSD kiezen.

• Anja1

Hoi,

Een (zeer) korte lijst van veel voorkomende SN hoeft niet te betekenen dat je lang moet wachten - zo worden er volgens mij nog steeds veel kinderen met schisis voorgesteld bijvoorbeeld. Als het gaat om SN die eigenlijk geen SN zijn, volgens mij ‘doen’ vergunninghouders daar vandaag de dag niet meer aan omdat je dan vrijwel niet meer te matchen bent. Als je kijkt naar de shared lists, dan zie ik in elk geval steeds meer combinaties van SN en vaak ook oudere kinderen.

Groetjes,

Anja