VS-adoptie

• LM

Ik las in de K&T-infokrant dat er in 2010 3 kinderen vanuit de VS naar Nederland zijn gekomen.

In 2009 waren dat er nog 33.

Weet iemand het totale aantal kinderen vanuit de VS in 2009 en 2010?

Ik herinner me namelijk een petitie en gejuich tijdens een debat over deelbemiddeling, maar zo te zien heeft dat weinig zoden aan de dijk gezet.

Ook gaan er geruchten over een nieuwe verguninghouder. Heeft iemand daar meer informatie over?

• Anoniem

Op de Yahoogroep voor VS adoptie is meer informatie te vinden over een eventuele nieuwe vergunninghouder. Deze is nog niet definitief, maar in ontwikkeling.

• DB

Hallo LM,

Stichting NAS bemiddelt ook voor de VS. Zij zijn als 2e erbij gevoegd. Je moet de site maar even checken.

Ik vind inderdaad 4 uit de VS wel heel weinig, maar dat zijn volgens mij babies door deelbemiddeling.

Verder weet ik ook niet

DB

• angelique

Dag LM,

ik denk dat je 4 bedoelt in plaats van 3. Dat aantal staat in het overzicht van het infokrantje van KenT en betreft de volledige bemiddelingen.

Het aantal deelbemiddelingen ligt geloof ik rond de 30, 40, ook te lezen in het jaaroverzicht. Het aantal deelbemiddelingen schommelt wel wat, maar verschilt niet erg veel de afgelopen jaren. Opvallender vind ik dat er vorig jaar toch 4 volledige bemiddelingen hebben plaatsgevonden, ondanks de eerdere kritiek van KenT op adopties uit de VS. Blijkbaar kijken zij hier nu toch anders tegenaan, top!

Angelique

• Michiel

Volgens het jaarverslag van het Department of State waren er in het fiscale jaar 2010 (dat loopt geloof ik van sept 2009 t/m aug 2010) er 18 ‘emigrating adoptions’ naar Nederland: http://adoption.state.gov/pdf/fy2010_annual_report.pdf

In totaal waren er 43 emigrating adoptions, waarvan de meeste naar Nederland en Canada.

• angelique

Ik zag zojuist dat er in 2009 38 en in 2010 23 deelbemiddelingen plaatsvonden vanuit de VS naar NL via Kind en Toekomst.

Daarnaast vinden er deelbemiddelingen rechtstreeks via het ministerie van justitie plaats en via de NAS.