Nieuw forum?

• sandra

Ook ik word moe van mensen die continue op elkaar reageren, ik zou graag een forum willen waar we elkaar informeren, misschien bepaalde gevoelens delen en respectvol zijn naar elkaar toe. Iemand een idee hoe we dat kunnen creeeren? Hopelijk beledig ik niemand met deze post, ik heb veel goede informatie gehaald (en hopelijk gebracht) op dit forum maar als ik nu kijk, heb ik er veel moeite mee.

• KP

Hoi Sandra,

Goed plan maar ik denk dat, dat alleen haalbaar is als je een forum opricht met toezicht erop. M.a.w. dat er reacties en discussies verwijderd kunnen worden wanneer dat nodig blijkt. Ik weet niet of dat in de vorm van een prikbord kan of dat je dat via een (yahoo)lijst moet doen maar dan ben je het openbare karakter weer kwijt.

Ik heb al eens geprobeerd contact te krijgen met de mensen achter dit prikbord maar nog geen succes gehad. Mss heeft iemand anders een idee?

Groet

KP

• TH

Ieder forum kent zijn ups en downs, al is het wat minder bij fora die goed gemodereerd worden. Een besloten lijst, waar je je van tevoren moet legitimeren op een bepaalde manier, kent over het algemeen de minste excessen. Want hier anoniem posten is wel heel makkelijk!

Overigens staan er een aantal regels als allereerste genoemd. De belangrijkste is dat mensen reageren op de inhoud. De laatste tijd zijn er veel mensen die het menen te moeten hebben over de toon waarop mensen schrijven, het aantal smileys wat gebruikt wordt of die zich alleen in de discussie mengen om een sneer uit te delen. Als dat vast eens ophoudt schiet het al een heel eind op. Zoals ik vanavond al eerder schreef: verbeter de wereld, begin bij jezelf!

• sandra

Ja ik had zelf al zo'n idee dat t dan een besloten forum zou moeten worden, en dat moet dan maar net iemand willen / kunnen doen. Of idd zorgen dat we met elkaar ons aan de spelregels houden. Dus gewoon ff tot 10 tellen, rustig doorademen en dan nog eens bedenken of je erop wilt reageren ;) Ben benieuwd hoe dit forum zich ontwikkelt.

• Michiel

forum adoptietrefpunt wordt goed gemodereerd. Daar zijn ook meer geadopteerden actief. Groet, Michiel

• jarenvero

Via de www.freya.nl , kan je je ook aanmelden voor de adoptie mailing lijst. Een besloten lijst.