Kosten 3e persoon China

• mam2boys

Hoi prikbord-leden,

Wij overwegen ons kindje mee te nemen naar China als het zover is om het andere kindje op te halen. Wij adopteren via Meiling en die wil dat er dan een 3e persoon meereist als begeleiding voor het reeds aanwezige kind bij bijvoorbeeld de overdracht en andere officiele zaken waarbij ons al aanwezige kindje niet bij aanwezig kan/mag zijn.

Wie heeft hier ervaring mee en wie weet op hoeveel extra kosten we moeten rekenen? Natuurlijk een extra ticket en een extra hotelkamer maar zijn er nog meer bijkomende kosten?

Ik ben eigenlijk ook benieuwd wie je dan als 3e persoon hebt meegenomen.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Sascha

• pepe

het visum voor deze persoon, en in China zelf alle kosten die je als volwassene maakt, maak je ook voor de begeleider (maar meestal niet voor je kindjes…) dus bij het eten; de kosten van het eten worden verdeeld over de volwassenen, zo ook de kosten voor het vervoer (als je met meerdere gezinnen een busje hebt bijv), de entree van de dingen die je bezoekt.

Volgens mij zit ook de reisverzekering in de rekening van Meiling (dus bij het ticket…) Al met al waren wij voor oma nog geen 2000 euro extra kwijt (alles inbegrepen, ook oma's souvenirtjes…), oma heeft genoten en de twee oudsten waren héé'l blij dat oma er bij was; lekker een extra arm om aan te lopen, een extra mogelijkheid om te knuffelen en een rustige hotelkamer om te slapen als de jongste weer eens UREN zat te krijsen de eerste week….

Wij zouden het zo weer doen!

• mam2boys

Hoi Pepe,

Dat bedrag vind ik echt meevallen. Nu zal er voor ons reeds aanwezige kindje ook een ticket gekocht moeten worden.

Bedankt voor je reactie. We hebben binnenkort de landenintake waar we de vraag ook neerleggen. We beraden ons nog.

• pepe

Ja,

klopt, er komt een extra ticket bij voor het oudere kindje, maar verder bijna niets omdat Chinezen kindjes tot 1m20 nergens in meerekenen.

Wij hebben destijds geredeneerd dat zelfs met extra tickets en begeleider we nog stteds minder kwijt waren als bij K&T of WK zonder kids…..

Persoonlijk, als ik het zou kunnen betalen, deed ik het zo weer. Zelfs met alle bezwaren die Meiling aanvoerde (en waar we best van schrokken…. kids zouden niet meemogen bij overdracht ed, zouden het niet aankunnen etc, hoe deden we dat met zijn 6-en in een groep…..) zijn we het achteraf gewoon niet eens; het was voor iedereen zeer verrijken (ook voor de oudste 2!) en we hadden in China al een paar doorbraken met onze jongste doordat ze zag wat haar zussen deden….

Succes met nadenken!