Rondje Den Haag

• sprokkeltje

Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje over het rondje Den Haag, adoptie special need China.

Morgen ga ik langs de rechtbank om de notaris te legaliseren, en dan wil ik dinsdag beginnen met het rondje van Den Haag.

Ik kom uit zeeland en moet best even een eindje rijden.

Vroeg me af of ik het op 1 ochtendje bij het Consulaat kan krijgen? Of dat ik op een ochtend alleen bij het ministerie van Justitie en Buitenlandse zaken

terecht kan, en dan de dag erna bij het Consulaat in de rij? Of gaat het me in 1 morgen lukken om het daar af te geven?

De eigenlijke vraag is, heb ik dus 1 of 2 ochtenden nodig?

De volgende vraag is, als ik het dan heb afgegeven (mijn man is niet vrij deze week en ik wel) kan je dan meteen de andere dag het weer ophalen bij het Consulaat of zit daar een paar dagen tussen?

Wie kan me dit uitleggen?

groetjes Sprokkeltje

• sprokkeltje

Owja en hoelaat moet ik er zijn wil ik het kunnen halen allemaal?

• m.r

Hallo,

Ook wij zijn nu bezig met rondje Den Haag voor SN China. Wij hebben het echter uitbesteedt aan visumchinaonline en die doen komende week het rondje voor ons maandag justitie en buitenl zaken en dan dins naar Chinees conculaat en dan vrijdags weer ophalen.

Als je t zelf doet kun je het idd niet meer op 1 dag doen, is het open om 9u tot 12u en moet je optijd heen gaan want vaak staat er al een rij voordat t geopend is(heb ik me laten vertellen).

• sprokkeltje

Ja precies dat dacht ik al.

Haha zal ik Den Haag een paar keer gaan zien van de week!

Als ik op bv dinsdag naar het Consulaat ga, kan je dan de andere dag al je spullen ophalen? Of zit daar een paar dagen tussen?

• pc

Ik heb op dinsdag ochtend het rondje gedaan.

Op donderdag ochtend kon ik het weer ophalen.

Eerder kon niet.

Succes!!

• sprokkeltje

Oke, das duidelijk!

Er zit dus minimaal wel een dag tussen.

• Alice

Het is voor ons alweer even geleden maar wij zijn 2keer geweest en beide keren is het ons op 1 morgen gelukt.

Je moet wel zo gauw de deuren opgaan er zijn, je pakt eerst binnenlandse zaken (links van het station) en dan buitenlandse zaken (rechts van het station) en dan een eind verder op de chinese ambasade en als je daar voor 11 uur bent krijg ( kreeg) je de zelfde dag alles terug.

Wij hebben er een gezellig dagje van gemaakt vooral de tweede keer toen onze zoon meeging maar stressen is het wel.

gr Alice

• m.r

Het Chinees consulaat doet het tegenwoordig niet meer op 1 dag, ze hebben meer tijd nodig ivm de drukte. Dit is wat K en T ons vertelde. Voorheen kon je het rondje wel op 1 ochtend doen, dat klopt.

• sprokkeltje

Ja dat hoorde ik ook, maar ik bedoel eigenlijk, lukt het om alle drie in 1 ochtend in elk geval je documenten achter te laten bij het Consulaat, en of je dan de andere dag er al om kan, of dat er een paar dagen tussen zit?

• pc

Het moet lukken in 1 dag hoor.

Dan moet je er wel voor zorgen dat je, zodra de eerste open is, er ook bent.

Wij waren gelukkig samen.

Mijn man reed en ik ging er bij elk adres uit, hij bleef dan wachten.

Zo hoefden we niet elke keer een parkeerplekje te zoeken;-)

Alle adressen in de tom tom en gaan;-)

Het is er gewoon van afhankelijk hoe lang de rij bij het consulaat is (meestal wel lang).

Ik was rond 09.45 uur bij het consulaat, 11.15 uur was ik binnen

(dan ben je nog niet hoor want binnen staat ook nog een rij) en omstreeks 12.10 uur was ik weer buiten.