Beste mensen,
Na een wachttijd van zo'n vier jaar voor NSN- China, zijn wij begin November 2010 overstapt naar de SN procedure China bij WK. Ons werd toen verteld dat wij binnen een maand of 6 wel een voorstel zouden kunnen verwachten. Ons lijstje met SN is behoorlijk ruim en ook de leeftijd maakt ons niet zo heel veel uit, tot vier jaar vinden wij geen enkel probleem. Alleen geestelijke beperkingen hebben we er niet opstaan. Vorige week ontvingen wij (tot onze grote teleurstelling) een brief van WK met daarin de mededeling dat de wachttijd onzeker wordt en flink kan oplopen. De shared-list die uitkomt bevat zeer veel kinderen met zware aandoeningen en die kan WK niet matchen aan ouders. De afgelopen keer hebben ze zelfs geen één voorstel kunnen doen van de shared list. Er wachten 30 ouderparen bij WK, waar wij er dus 1 van zijn. Ik wordt zo moe van steeds maar weer een teleurstelling in het lange proces. We zijn er zo klaar voor, het kamertje wacht, ons hart verlangd naar een kind. Onze zoon weet ondertussen ook niet meer waar hij aan toe is. We hadden hem verteld dat hij nu dan echt vóór de zomer een broertje of zusje uit China zou krijgen, maar ik ben ondertussen bang dat dit er voor ons niet meer in zit. We hebben ook 2 keer gereageerd op een kindje dat op de site van WK stond, maar daar waren andere ouders voor gevonden die blijkbaar beter bij dit kindje pasten. Ik heb een behoorlijk hopeloos gevoel nu.
Hebben jullie enig idee hoe het komt dat China nu ineens alleen de oudere en zeer zware special need kinderen op de shared list lijst zetten? Ik snap dat het juist voor hen heel belangrijk is dat ze geadopteerd worden, maar waar zijn de andere SN kinderen dan gebleven? Of is WK te voorzichtig met kinderen van die lijst halen? Zitten er hier meer mensen in hetzelfde schuitje?
Hartelijke groeten,
Mara