Hallo,
Binnenkort hebben wij een gesprek met onze vergunninghouder over de SN die wij aan denken te kunnen.
Ik heb een lijst gevonden waar (de meeste) SN op staan en uitgezocht wat de SN precies inhoudt en voor onszelf bepaalt of we dat wel of niet aan denken te kunnen. Dan kunnen we het gesprek goed voorbereid beginnen.
Ik kwam een aantal aandoeningen tegen waarvan ik graag wat meer info zou willen hebben van ouders die een zoon/dochter met deze SN hebben geadopteerd.
- Actieve Hepatitus B Wat zijn de ‘ongemakken’ in het dagelijks leven?Hoe reageert de omgeving hierop, of hebben jullie het stil gehouden?
- VDLR (op internet kan ik weinig vinden over de gevolgen, kenmerken hiervan, maar misschien zoek ik verkeerd?)
- Sikkelcelanemie
- Thalassemie
- Hartruis (ik lees op internet dat een hartruis meestal vrij onschuldig is, hoe zijn de ervaringen met adoptiekinderen die deze SN hebben. Komen er later toch hartkwalen aan het licht? Want hoe ik de beschrijving van een hartruis lees, lijkt het me niet echt een SN.
- Heupdysplasie Hoe zijn de ervaringen van wat oudere kinderen en de behandeling van heupdyplasie d.m.v. spreidbroek? Dit omdat kinderen toch al wat ouder zijn dan de baby's in NL waar de behandeling van heupdysplasie al vroeg start.
Hopelijk krijg ik wat meer info en dus inzicht in bovenstaande.
Gr. W