Special focus

• elisavm

Misschien is dit onderwerp al eens behandeld, maar ik begrijp iets niet. Wat ik niet begrijp is dat aspirant adoptie-ouders speciaal moeten schrijven op de kinderen van het Special Focus programma. Waarom wordt er niet gekoppeld door de vergunninghouder en krijg je dan ‘automatisch’ een belletje? Of is de reden daarvoor dat het om special needs gaat die niemand op zijn lijstje heeft staan? Maar dat laatste geloof ik niet, want soms zie ik kinderen als special focus kind die hele lichte special needs hebben, waarvan ik niet kan geloven dat daar geen ouder bij te zoeken is door de vergunninghouder. Ik begrijp dat hele ‘schrijven op een kind’ systeem gewoon niet zo. Je kan als vergunninghouder toch ook ‘polsen’?

• Enjoy

Klopt dat is al vaker voorbij gekomen. Wat ik ervan heb begrepen is dat de VGH niet matched omdat het gaat om een combinatie van Sn's die mensen vaak niet als zodanig op hun lijst hebben staat. Het kan dan dus zo zijn dat de VGH meerdere keren een afwijzing krijgt en dat kost ze veel tijd waarschijnlijk. En mensen die echt op een kindje schrijven hebben er dus al over nagedacht en willen het graag.

Ja vaak denk ik ook dat moet goed te matchen zijn maar toch staan die kindjes dan lang op de site?!

Groet

KP

• sprokkeltje

Wij hebben via die SF een zoontje voorgesteld gekregen en idd we hebben op veel kindjes geschreven die binnen ons kader pasten.

Maar ik ga mee met KP en denk dat juist die combies niet aangegeven zijn in intake gesprekken.

• F

De kindjes staan idd lang op de site, maar ben er achter dat dat niet betekend dat er niet op geschreven wordt. Geen idee waarom, maar wij hebben half februari een brief gestuurd, en werden pas 16 maart gebeld. Ik weet niet waarom het zo lang duurt, maar ik denk dat ze zoveel brieven binnen krijgen dat ze miss alle opties eerst bekijken, voordat ze bellen.

• B

Wij zitten niet bij kind en toekomst maar onze vh matched wel zelf van de special focus lijst… daar hoef je dus niet op te schrijven.. De special focus lijst is niet altijd zwaardere sn maar is soms ook een kindje wat om verschillende redenen nog niet van de lijst gehaald is.. (onduidelijk of verouderd medisch rapport etc)