Wachtlijsten lopen op

• B

Via Meiling vernomen dat de wachtlijsten ook daar (iets) oplopen. Het zal dus langer gaan duren voor er een matching is omdat er de laatste maanden minder kinderen op de shared list staat.

• Laura73

Alle geruchten waren dus toch waar…. Ik heb wel het idee dat er informatie wordt achtergehouden. Een week geleden kreeg ik nl te horen dat dit niet het geval zou zijn etc. Waarom zijn vergunninghouders niet opener in hun info? Iedereen heeft het erover dat niet het kindje maar juist die procedure zo duur is en wanneer je dan vragen over de procedure stelt krijg je eigenlijk geen antwoord of wordt de boot afgehouden….

• monias

Helemaal mee eens. Ik vind de procedure ondoorzicht en de websites van de vergunninghouders weinig informatief. Ook weet ik nog steeds niet of er winst wordt gemaakt bij adoptie of juist niet. Er gaan enorme bedragen in om.

• Anja1

Hoi Laura,

Misschien weten vergunninghouders ook gewoon niet wat er gaande is, bijv. in China. En dachten ze oprecht dat het beperkte aantal dossiers wat toegevoegd werd aan de shared list vorige maand een incident was. Wat het nu niet meer lijkt te zijn, nu het weer zo is? Het is goed om er rekening mee te houden dat de CCAA hier de regels bepaalt, niet de vergunninghouders (en zeker niet de vergunninghouders in een piepklein landje als Nederland), en dat die regels vaak nogal plotseling worden afgekondigd (bijv. de mogelijkheid tot het single adopteren van een special focus kind, dook uit het niets op op 15 maart), en niet democratisch worden overlegd. Soms circuleren er maanden geruchten over zaken, en als vergunninghouders ernaar vragen bij de CCAA worden zaken in alle toonaarden ontkend (bijv. destijds het feit dat er geen dossiers meer voor oudere gezonde kinderen ingezonden zouden mogen worden) en dan ineens toch….

Het lijkt me eerlijk gezegd voor vergunninghouders ook heel erg ingewikkeld!

Groetjes,

Anja

• Anja1

Monias,

Wat versta jij onder ‘'winst’'?

Groet,

Anja

• B

Ik denk niet dat er “winst” wordt gemaakt op adoptie als ik zie hoe hard de VH werkt!! Dag en nacht zijn ze bezig.

• monias

Winst voor mij is alles wat meer is dan de kostprijs (inclusief manuren, vrijwilligers kosten niets, vandaar dat de een ook goedkoper is). Waarom rekent iedere VH andere bedragen? Ik geloof niet uitsluitend vanwege het verschil in vrijwilligers en betaalde krachten, maar ook omdat je bij de een met de KLM vliegt en bij de ander verplicht met iets goedkopers (maar dan tegen KLM-prijzen?)

• Anja1

Monias,

Ik heb nog nooit gehoord dat je betaalt voor een KLM vlucht en dan vliegt met een andere maatschappij… Het verschil in kosten zit 'm grotendeels in wel/niet betaalde krachten, huisvesting en dat soort zaken. Verder betaal je bijv. bij WK ook een bedrag voor het realiseren van projecten elders, dus niet sec voor de adoptie die voor jou uitgevoerd wordt. Als ik kijk naar de (financiële) jaarverslagen van vergunninghouders dan heb ik niet het idee dat ze zo ruim in hun jasje zitten, integendeel, er wordt her en der behoorlijk ingekrompen omdat het totaal aantal adopties in Nederland afneemt.

Persoonlijk heb ik altijd keurig uitleg gekregen als ik bij bedragen toelichting vroeg, en die ‘'winst’' - ik geloof er niet zo in. Neemt niet weg dat adoptie best kostbaar is ja, en dat het heel jammer is als mensen dat niet kunnen betalen, terwijl het prima ouders zouden zijn.

Groet,

Anja

• Laura73

Wat is er dan mis met mensen op de hoogte houden, juist als het zo onvoorspelbaar is!

Ik zelf heb bijvoorbeeld geen flauw idee wat het verschil is tussen het aantal voorgestelde SN kindjes uit 2010 en hoeveel kindjes er nu op de lijst gezet worden door de CCAA. Dan kan je dat nog verder doorvoeren om te duiden of er ook duidelijk aantoonbare verschillen zitten in de bijv de zwaarte van de SN's. Dit kan allemaal zonder foto's / namen en verder info, vrijwel geheel anoniem.

Het enige dat ik qua info tot me krijg is wat er op verschillende forums geschreven wordt en dit lijkt ook nog eens steeds de waarheid te zijn….