K&T

• froukje

22 maart 2011:

Malawi

Wij zoeken aspirant ouders voor een net 2 jarig meisje dat is geboren met een hazenlip. Het lipje is inmiddels gesloten, de operaties aan het gehemelte zullen nog plaats moeten vinden.

24 maart 2011

BELANGRIJK:

Vanaf heden is het ook mogelijk om 1 (gezond) kindje te adopteren uit Oeganda.

• Hermine

Weten jullie of je ook op dit kindje mag reageren als je voor een ander land op de pre wachtlijst staat? (Maar wel met deze SN)

Groetjes Hermine

• mamainspee

Hai Hermine,

Ik denk wel dat het kan, maar als je het zeker wilt weten zou ik gewoon bellen met K&T dan hoor je het vanzelf wel. ;)

Succes!

• G

Hermine, gewoon bellen!!

En aangeven dat dit kindje welkom bij jullie is.

Wij zijn vorige jaar zo, van vergunninghouder en land veranderd.

• Laura73

Met deze publicatie verbaas ik me weer…. waarom kan er niet een andere manier van werken gehanteerd worden. Volgens mij staan er nl tig mensen op de lijst voor SN china die dit meisje een goed huis willen bieden…. Mij persoonlijk zou het echt niet uitmaken of een kindje uit China, Polen of Malawi komt…..

• Anja1

Hoi Laura,

Een van de grote verschillen tussen Malawi en bijvoorbeeld China is dat de verblijfsduur in Malawi minimaal 5 weken is volgens de website van K&T maar mogelijk langer. Naar ik begrepen heb is dat ook heel vaak heel veel langer geweest, en het is natuurlijk maar de vraag om mensen die gekozen hebben voor China zich dat ook kunnen permitteren. Bij ons zou het in ieder geval echt geen optie geweest zijn.

Deze oproep snap ik dan ook wel als er op de wachtlijst voor Malawi inderdaad geen mensen staan die open staan voor een kind met (deze?) SN? Alleen kan ik me dat dan weer volstrekt niet voorstellen eigenlijk - 2 jarig, een meisje, schisis - staan wachtenden voor Malawi dan alleen op de lijst voor gezonde kinderen? Of is er geen wachtlijst voor Malawi gezien het feit dat je je er volgens de website van K&T niet voor kunt aanmelden momenteel en er een tijdje geleden nogal wat commotie was over adoptie uit Malawi omdat de daar gesteld verblijfsduur van 18 maanden voor aspirantadoptieouders niet gehanteerd werd? Ik vraag me er een hoop bij af, maar volgens mij doen belangstellenden er gewoon goed aan om contact met K&T op te nemen…;-)

Groetjes,

Anja

• monias

Ik begrijp sowieso niet zo goed, maar dat is al eens aangekaart door anderen, waarom er soms special focus kindjes op de websites worden gepubliceerd met special needs waarvan lijkt alsof daar mensen voor in de rij zouden staan. oftewel waarbij het lastig is te geloven dat daar geen ouders voor te vinden zijn. Ook verbaast het mij dat ik vele malen gebeld heb voor zo'n kindje, waarbij ik te horen krijg dat daar vele ouders voor hebben geschreven, terwijl ik ook een keer heb gebeld voor een kindje waarbij ik te horen kreeg dat daar GEEN ENKELE ouder voor heeft geschreven terwijl juist dat laatste kindje een hele lichte special need leek te hebben.

• Hermine

Ja ik snap het ook niet waarom dit kindje erop staat. Wij staan op de wachtlijst voor china maar omdat wij nog geen 2 jaar gertouwd zijn moeten we nog een jaar wachten. Nu zag ik deze oproep en vroeg mij af of wij hier ook in aanmerking voor komen. Ik heb de hele ochtend gebeld naar kind en toekomst maar kom er maar niet doorheen. Hopelijk bellen er veel ouders voor dit kindje en vindt ze snel een thuis. Ik probeer het maandag weer. Het maakt ons ook echt niet uit welk land het kindje komt.

Groetjes Hermine

• froukje

fax sturen zou ik zeggen

• G

Inderdaad ik zeg het zelfde als froukje:Fax sturen