Hoi Laura,
Een van de grote verschillen tussen Malawi en bijvoorbeeld China is dat de verblijfsduur in Malawi minimaal 5 weken is volgens de website van K&T maar mogelijk langer. Naar ik begrepen heb is dat ook heel vaak heel veel langer geweest, en het is natuurlijk maar de vraag om mensen die gekozen hebben voor China zich dat ook kunnen permitteren. Bij ons zou het in ieder geval echt geen optie geweest zijn.
Deze oproep snap ik dan ook wel als er op de wachtlijst voor Malawi inderdaad geen mensen staan die open staan voor een kind met (deze?) SN? Alleen kan ik me dat dan weer volstrekt niet voorstellen eigenlijk - 2 jarig, een meisje, schisis - staan wachtenden voor Malawi dan alleen op de lijst voor gezonde kinderen? Of is er geen wachtlijst voor Malawi gezien het feit dat je je er volgens de website van K&T niet voor kunt aanmelden momenteel en er een tijdje geleden nogal wat commotie was over adoptie uit Malawi omdat de daar gesteld verblijfsduur van 18 maanden voor aspirantadoptieouders niet gehanteerd werd? Ik vraag me er een hoop bij af, maar volgens mij doen belangstellenden er gewoon goed aan om contact met K&T op te nemen…;-)
Groetjes,
Anja