Kledingmaat/ kleding kopen na voorstel

• Enjoy

Hoi,

Ik weet nog dat ik het lastig vond om kleding te kopen na ons voorstel, je weet de maat niet zo goed. Daarom koop je mss ook best dingen die je niet kunt gebruiken of die niet bij het seizoen passen. Soms jammer omdat alles toch best veel geld kost.

Ik heb nog een hele lijn jongenskleding in mt 80/86 die in zeer goede of als nieuwe staat is. Voor de liefhebber kijk maar even http://link.marktplaats.nl/436441896

Mss leuk voor jouw mannetje, niet nieuw maar wel heel mooi en voordelig.

• sprokkeltje

Jammer, net te klein gok ik.

Ons zoontje is nu 2 jaar net, als we hem gaan halen is hij bijna 2,5 jaar.

Vraag me af welke maat hij dan zal hebben? 98?

Wie weet dat?

• m.r

Ons manneke is rond de 2 als we hem halen en ik heb aantal mt86, chineesjes zijn niet zo groot.

• sprokkeltje

Ons ventje is dan net de 2 gepasseerd, zouden we dan op 92 moeten gokken?

Niet dta ik veel wil aanschaffen, maar wel voor de eerste paar dagen iets meenemen.

• pepe

Hoi,

ons dametje was net twee en 80 paste prima, 86 was nog erg ruim, 80/86 kleertjes was gewoon wisselend.

Wij hadden in 3 maatjes kleding bij (80-86 en 92) en een deel ging dus ongebruikt mee terug, een deel werd gewoon omgeslagen/opgerold.

Tegelijk met ons reisden mensen naar een kindje van 2,5 en één van 3; ook zij droegen 80/86….. maar bij de overdracht was een stel dat een kindje had van ruim 2 dat wel in 92/98 ging…. Vooral jongetjes kunnen soms weleens erg verwend zijn en daardoor wat boller. Maar de meeste kids zijn gewoon net wat kleiner als de nl'se standaard.

Ons meisje is nu ruim 3 en draagt nog steeds wel wat kleertjes 86, maar vooral 92. En ze is wel 13 cm gegroeid!

Wij hadden voor afreizen bijna niets gekocht; veel krijgertjes, 2 of 3 setjes gekocht en na het reizen was ik daar heel blij mee; toen hebben we lekker geshopt in de juiste maat

• t@sje

Onze zoon was 2,1 jaar oud toen we hem ophaalden, had toen maat 80-86. Sommige dingen in 86 waren hem echt véél te groot en andere dingen gingen net. Inmiddels is hij bijna 4 jaar en draagt hij maat 92. Sommige dingen precies pas, andere nog vrij ruim. Maat 98 past echt nog niet….

Hij zit in de nederlandse groeicurve net onder de onderste lijn, in de Filippijnse keurig tussen de lijnen, vlak onder het midden.

O ja: Hij leek op de voorstelfoto's véél groter dan hij was!

• Nathalie

Nou mijn ervaring is met opvangkinderen hier dat ze rond de 2 jaar maat 86 aanhebben en dan zijn ze best groot. Ik gok dat jullie voor de leeftijd van 2 best 80 (hooguit 86) kunnen gebruiken! (:D

Heerlijk meiden, zo'n ventje van 2, ik ben stiekum wel jaloers hoor…. :(

• sprokkeltje

Haha ik heb drie setjes van maat 98, nou daar zal hij in verzuipen hihihi..

Moet eerder richting de 86 gaan kijken dan maar..

Wel heerlijk hoor, eindelijk shoppen, beetje dan, voor ons zoontje!!

• Nathalie

Een béétje shoppen? Haal leeg die winkels! (:D

Het voordeel van iets te groot kopen is dat hij het in de toekomst aankan. Vooral als je neutrale kleding, spijkerbroekjes e.d. koopt.

Héérlijk!!!!!!

• csekka

Sprokkeltje,

Wij kregen tegelijk met de foto's van ons SF mannetje ook een dossier met zijn maten, ook van toen hij jonger was.

Hiermee kun je kijken in groeicurves wat zijn huidige maat is.

Hieronder een link die je kunt kopieren met chinese groeicurves…

http://fwcc.org/index.php?option=com_content&view=article&id=301:growth-charts-for-chinese-children&catid=15:health&Itemid=23