website over je adoptie

• m.a.r.i.j.

Wij willen graag een website maken met daarin ons adoptieverhaal en de voortgang (of gebrek aan ;) ) erin, voor familie en vrienden.

ik kom op internet diverse websites van mensen tegen, maar ik heb geen idee waar te beginnen. We zijn beiden niet zo technisch aangelegd..

Heeft iemand tips:

* welke webpagina's kan je hiervoor gebruiken?

* bij voorkeur een pagina die niet te moeilijk is, dus geen moeilijke codesystemen enzo

* ik zag ook wel Hyves, en babysites, maar we hebben het liefst iets in het Engels, zodat ook buitenlandse vrienden in kunnen loggen en lezen.

Wie heeft goede tips?

Bedankt!

• Mama

http://www.blogger.com/

gratis

niet moeilijk in gebruik

ook veel gebruikt in het buitenland

• Nannie

Ik gebruik ook blogger en ik ben echt heel slecht in dat soort dingen.

Maar heb dus zelf m'n hele blog gemaakt via dat systeem. Is echt niet moeilijk.

• m.a.r.i.j.

Bedankt voor de tips!

Wat is nog vergeten was, we willen vooral veel foto's plaatsen, van onze vakanties, ons huis etc etc

Ik maak altijd veel foto's en vertel daar vaak meer een verhaal mee dan met woorden.

Iemand daar nog tips voor, of is Blogger dan ook geschikt?

• Marièlle67

Wat ook belangrijk is, is dat je kiest voor een website die te beveiligen is met een wachtwoord. Bij steeds meer landen is het zo dat het land van herkomst van de kinderen het niet prettig vindt dat er via het www over de adoptie en kinderen wordt gesproken. Van de vergunninghouder krijg je ook steeds vaker de mededeling dat je in het openbaar geen informatie mag verstrekken. Wanneer je een blog hebt en via dat kanaal toch dingen aan familie en vrienden wilt laten weten kan het dus erg prettig zijn als er een wachtwoord op kan.

• pepe

Wij gebruiken Shutterfly.com

Ideaal, af te schermen met een wachtwoord, veel mogelijkheden, onbeperkte fotoruimte, bereikbaar vanuit het buitenland en van origine amerikaans (dus engels)

Ik had het nog nooit gedaan, ben gaan uitproberen met Blogger, waarbenjij.nu en shutterfly en heb uiteindelijk voor shutterfly gekozen vanwege de vele opties die je met een avondje proberen snel oner d eknie hebt.

• Michiel

Ik gebruik zelf Blogger, vooral omdat het handig is in combinatie met Picasa (foto's!) en Gmail. Je kunt je blog ook alleen toegankelijk maken voor genodigden en je kunt de opmaak heel gemakkelijk zelf instellen aan de hand van tientallen sjablonen, die je ook nog zelf kunt aanpassen. Ik geloof alleen dat Blogger niet toegankelijk is vanuit China (is van Google).

• Jacqueline

Zelf heb ik onze adoptieprocedure via www.weblog.nl gemaakt.

Bij het ophalen van onze dochter heb ik het reisverslag met www.reismee.nl gemaakt. (ook met wachtwoord-beveiliging)

Genoeg mogelijkheden dus.

jacqueline